.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Wednesday 26 October 2011

HF λ/2 κάθετη κεραία. (προεργασία!)


Την πτυσσόμενη κεραία για να φτιάξω την λ/2 για τα 2m VHF μου την είχε δώσει ο Άρης SV3AUV.
Τότε!
Τα υλικά για να φτιάξω την λ/2 για την Low Band VHF είτε 4m είτε 6m (70MHz – 50MHz) τα είχα αγοράσει από το ηλεκτρολογείο της γειτονιάς.
Για το μεγάλο μέλος της οικογενείας των “μισοκυματικών” θα πρέπει να κάνω άλλες προεργασίες και “κουμάντα”.
Θέλω να φτιάξω μία κεραία μισού μήκους κύματος για τα 20m. Το μισό του μήκους κύματος των 20 μέτρων και χωρίς να χρησιμοποιηθεί κάποιος τύπος ακόμα είναι 10 μέτρα!
Κατά προέκταση το στήριγμα το οποίο θα κρατά κάθετη το σύρμα της κεραίας θα πρέπει να είναι το λιγότερο 10, αν όχι 11 μέτρα!

Στην ταράτσα μου έχω, να μαζεύει μούχλα, μία παλιά κάθετη της Jay Beam 82MHz η οποία χρησιμοποιήτο σε εμπορικά δίκτυα. Δώρο αυτή και άλλη μία από τον φίλο και συνεταίρο Nick G8DWF. Καμιά 20αρία ακόμα είχαν άσχημη τύχη όταν κάηκαν μαζί με πολλά άλλα "ραδιοαντικείμενα" όταν ξεκαθαρίζαμε τον αποθηκευτικό του χώρο στην "Φάρμα"!

Στις φωτογραφίες μπορείτε να δείτε του λόγου το αληθές όπως επίσης και τον τρόπο κατασκευής του εκπέμποντος στοιχείου.
Είναι μία τύπου collinear κεραία με ένα J σύστημα προσαρμογής, 2 * λ/2 τμήματα και ένα λ/4 matching section μεταξύ των.
Έξυπνος είναι ο τρόπος που έχουν κατασκευάσει το λ/4 τμήμα!
Ταυτόχρονα έχω μοντάρει ένα ψαροκάλαμο από κομμάτια και περισσεύματα άλλων και τα οποία μου έχει δώσει ο γείτονάς μου Stanley Philips ο οποίος είναι πρόεδρος της τοπικής λέσχης ψαρέματος και ξαναριξίματος των ψαριών στην λίμνη!
Το μήκος του καλαμιού είναι 8.30 μέτρα.
Πάλι όπως μπορείτε να δείτε στην φωτογραφία, υπάρχει μια υπερκάλυψη του φάϊμπεργκλας από το καλάμι γύρω στο 1 μέτρο και 20 εκατοστά.
Αυτό που μου μένει είναι το μήκος των 11.90 μέτρων το οποίο πιστεύω να το αυξήσω.
Έχω ήδη δύο κλαταρισμένες σαμπρέλες ποδηλάτου αφού είναι οικονομικότερο να αγοράσω καινούργιες από το να επισκευάσω αυτές.
Θα κόψω την μία και θα προσπαθήσω να την περάσω σαν... κολάρο (έτσι το λένε τώρα!) στην πάνω άκρη της JayBeam και μετά να προσπαθήσω να πανωγυρίσω την σαμπρέλα στην ήδη περασμένη.
Αφ' ενός θα μεγαλώσω την διάμετρο της Jay, αφ' εταίρου η σαμπρέλα θα λειτουργεί, όσο το μπορεί, σαν μαξιλάρι στο λεπτό τοίχωμα του ψαροκάλαμου σε μιά προσπάθεια να το καταπονώ λιγότερο όταν θα φυσάει.
Θα το φωτογραφήσω και θα σας το δείξω.
Αν πάλι κάποιος έχει κάποια καλύτερη ιδέα, επειγόντως να την στείλει με μήνυμα!
Πιστεύω ότι θα προστατεύσω το καλάμι και θα κερδίσω σε ύψος γιατί με την υπερκάλυψη χάνω 2 μέτρα και 40 εκατοστά το λιγότερο.
Θα μου πάρει λίγο καιρό όμως να αποτελειώσω την κεραία γιατί, Πέμπτη έρχεται η γυναίκα μου για τρεις εβδομάδες και καταλαβαίνετε...
Αρχηγού παρόντος, πάσα κατασκευή κεραίας παυσάτω!!!

υ.γ. Θα έχετε διαπιστώσει ότι τις κεραίες μου δεν τις αποχωρίζομαι.

Αντίθετα και μερικές φορές τις λιώνω από την χρήση.
Αυτήν που βλέπετε στις φωτογραφίες είναι μιά κεραία J-pole την οποία την έφτιαξα το 2003 και όταν μετακόμισα σε αυτό το σπίτι, την έστησα στην ταράτσα.
Αν την προσέξετε καλά, έχει ξεραθεί το gelcoat και έχουν αρχίσει να διακρίνονται οι ίνες του υαλοβάμβακα!
Χώρια που έχει ξεραθεί και σπάσει η παράλληλη γραμμή με την οποία έφτιαξα το J!
Μέχρι την τελευταία φορά που την είχα δουλέψει, πριν 6 μήνες, δεν είχε πρόβλημα. Ίσως να δουλεύει ακόμα!!!

No comments:

Post a Comment

Ονομάζομαι Τάκης Περρέας και αυτό είναι το προσωπικό μου ιστολόγιο, όπου “ιστολόγιο” το Δικτυακό ημερολόγιο!
Εδώ γράφω τις απόψεις μου, τις θέσεις μου, τις μελέτες μου και γενικά ό,τι έχει να κάνει μ' εμένα!
Δεν ζω από το ιστολόγιο, αντίθετα μου αφαιρεί αρκετό χρόνο από την καθημερινότητά μου. Δεν περιμένω να πλουτίσω λοιπόν ούτε από επισκέψεις, ούτε από “κλικ” σε σελίδες!
Με δεδομένη την ανυπαρξία σχολιασμού και ερωτήσεων, επιτρέπω πιά, μόνο σε μέλη να κάνουν σχόλια και ερωτήσεις. Στην περίπτωση που πραγματικά θέλετε να σχολιάσετε ή να ρωτήσετε, στείλτε ένα e-mail για να εγγραφείτε αυτόματα μέλος!
Κάντε όσες τεχνικές ερωτήσεις θέλετε και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλες με τον καλύτερο και επεξηγηματικότερο τρόπο.
Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε, για τον οποίο το ξεκίνησα (άσχετα αν μερικές φορές εγώ ο ίδιος ξεμακραίνω)!