.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Thursday 16 September 2010

Κατασκευή κεραίας 5/8 για τα VHF!

Κοιτάζοντας για μιά φορά ακόμα τα στατιστικά του ιστολογίου μου, οδηγήθηκα στο διαδίκτυο κι εκεί βρήκα αυτό! 

Την κατασκευή κεραίας 5/8 για τα VHF (ή και για τα UHFμε μιά μικρή μετατροπή) δημοσιευμένη σε ένα τεύχος του περιοδικού της Ε.Ε.Ρ. SVνέα κάπου στο 1989-1990.
Βρε τι σου είναι αυτό το διαδίκτυο! Μολονότι τότε ήμουν μέλος της Ε.Ε.Ρ. και το λάμβανα το περιοδικό, αυτό το συγκεκριμένο δεν το έχω. Ελπίζω να είναι καλά φυλαγμένο σε αυτόν που το "δανείστηκε"!
 Έτσι λοιπόν με πολύ μεγάλη έκπληξη το ξαναβρήκα μπροστά μου και  θέλω μαζί σας να μοιραστώ την πρώτη μου τεχνική-κατασκευαστική δημοσίευση!
"ουδέν μονιμότερον του προσωρινού" και την προσωρινή εκδοχή της κεραίας την οποία περιγράφω στο τέλος του άρθρου την έχω ακόμα να "κάνει ηλιοθεραπεία" στην ταράτσα και την επόμενη εβδομάδα θα αναρτήσω μερικές ακόμα "προσωρινές" της φωτογραφίες!!!

update!
Ακολουθούν περισσότερες "προσωρινές" φωτογραφίες!

 


15 comments:

  1. Καλά εχεις επι 20 χρόνια προσωρινά την κεραία στην ταράτσα;

    Καλά, εσυ ξεπέρασες και τις προσωρινές αποδόσεις του υπουργείου για τους 50!!!!

    ReplyDelete
  2. Θα δεις τις "προσωρινές" φωτογραφίες και θα καταλάβεις!

    Εμ, το άλλο που το βάζεις?
    Βρήκα δημοσιευμένο άρθρο μου πρίν 31 ολόκληρα χρόνια!!!

    Καλό Σ/Κ!

    ReplyDelete
  3. Κόβω κάτι.
    21 χρόνια ήταν!;))))

    ReplyDelete
  4. siga ta kastana to diadyhtio
    einai gemato me tetoies
    mhn antigrafis

    ReplyDelete
  5. Εσύ, δεν τυχαίνει να "... λέγεσαι αγράμματος..." αλλά είσαι και αγράμματος και ΗΛΙΘΙΟΣ!!!
    Ανώνυμη κυρία μου υπήρχε το 1989 Διαδίκτυο?
    Τουλάχιστον με την σημερινή μορφή?
    Η μετεξέλιξη του (D)APRA υπήρχε με το τότε πρωτόγονο WWW αλλά, αυτό ξεπερνά το IQραδικιού που έχεις!
    Αν νομίζεις ότι έχω αντιγράψει την "κατασκευή" της "λόγω και πράξει" από κάποιον άλλον, βρες το στο διαδίκτυο και στείλτο να το δημοσιεύσω.
    Εντάξει ανώνυμη και γλοιώδη σκουληκαντέρα?
    Ανώνυμα! Πάντα ανώνυμα!
    Όπως ακριβώς και τα σκουλήκια!!!

    ReplyDelete
  6. GIA PATSAVURES.EINAI..
    DEN ENDIAFERETAI POA KANEIS
    PIO FTYNA THN PERNEIS APO TO HAM FEST
    H FTYAXNEIS MIA APLH 1/4
    ANTE 88 MARIA

    ReplyDelete
  7. εχμ... η πρώτη υλοποίηση του www εγινε το 1990 στο CERN,

    αλλά είπαμε, εσυ είχες τον πυκνωτή ροής απο το 1985... αφου είχες απο τότε κολλητό τον dr.Emmett Brown...

    hihihihihi!!!

    ReplyDelete
  8. Εμ, τι με περνάς?!
    Μήπως θες να σου τονίσω και ΑΠΟΚΑΛΥΨΩ το γεγονός, του ότι εγώ έδωσα τον Flux Capasitor στον Dr.Emmett Brown?!
    Κρύβε λόγια λοιπόν και δες τις φωτογραφίες της "προσωρινής" κεραίας!

    ReplyDelete
  9. Μαράκι, θα διαφωνήσω!
    Πιό φτηνή και πιο απλή κατασκευή, δεν υπάρχει!
    Άσε που με κάτι θα απασχοληθείς!
    Ευχαριστώ για τα 88 κι ανταποδίδω!!!

    ReplyDelete
  10. Καλημερα.
    Με ενδιαφερει η παρακολουθηση των αεροπορικων συχνοτητων και θα ηθελα να κατασκευάσω μια κεραία 5/8 οποτε να ειναι συντονισμενη στην μεση συχνοτητα δηλ. 312,50ΜΗΖ.
    Εχω ψάξει πολυ αλλα δεν εχω βει πως να υπολογιζω διαμετρους πηνειων και σηρματω η που πρει να γίνει η κολληση πανψω στο πηνείο.
    Γενικά να υπολογιζω εγω τα διαφορα μερη μιας 5/8 για μια συγκεκριμενη συχνοτητα.
    Εχω βρει την Diamond D-777 me 77€ αλλα αν θα μπορουσα να κατασκευασω μια μονος μου θα ηταν οικονομικοτερο και δεν εχω τοσες πολλες απαιτησεις. Φτανει να ειναι πολυ καλυτερη απο ενα διπολο.
    Ευχαριστω εκ των προτερων για καθε βοηθεια.Γιαννης.
    Η Diamond D-777 ειναι 2*5/8 που σημαινει οτι συντονιζει σε 2 μπαντες?

    ReplyDelete
  11. ο τρόπος με τον οποίο πετυχαίνει συντονισμό σε 2 διακριτές περιοχές συχνοτήτων ειναι διαφορετικός και αρκετά πιό δύσκολος.

    οι 2 περιοχές (VHF& UHF) που πετυχαινει η d-777 τις πετυχαίνει σαν 1 Χ 5/8 στους 120 και 2Χ 5/8 στους 300.

    Χρησιμοποιεί μια γραμμή αλλαγής φάσης στην μέση της για να το πετύχει και η αντιγραφή της δεν ειναι ο'τι πιό ευκολο.

    Για ιδιοκατασκευή, προτείνεται η κατασκευή δύο διακριτών κεραιών για τις 2 μπάντες και η συνένωσή τους με κοινή κάθοδο μέσω ενός diplexer.

    πολύ πιό ευκολο να κατασκευαστεί, να δουλέψει και να το χαρούμε.

    http://observations.biz/OBS_Elsewhere/HB9ABX_diplexer%202m%20-%2070cm.htm

    αυτό το σχεδιάκι με μεταβλητους πυκνωτές και μια σπείρα παραπάνω ανα πηνίο θα κάτσει όμορφα στο να ενώσει 2 κεραίες airband για ενα σκάνερ.

    ReplyDelete
  12. ο τρόπος με τον οποίο πετυχαίνει συντονισμό σε 2 διακριτές περιοχές συχνοτήτων ειναι διαφορετικός και αρκετά πιό δύσκολος.

    οι 2 περιοχές (VHF& UHF) που πετυχαινει η d-777 τις πετυχαίνει σαν 1 Χ 5/8 στους 120 και 2Χ 5/8 στους 300.

    Χρησιμοποιεί μια γραμμή αλλαγής φάσης στην μέση της για να το πετύχει και η αντιγραφή της δεν ειναι ο'τι πιό ευκολο.

    Για ιδιοκατασκευή, προτείνεται η κατασκευή δύο διακριτών κεραιών για τις 2 μπάντες και η συνένωσή τους με κοινή κάθοδο μέσω ενός diplexer.

    πολύ πιό ευκολο να κατασκευαστεί, να δουλέψει και να το χαρούμε.

    http://observations.biz/OBS_Elsewhere/HB9ABX_diplexer%202m%20-%2070cm.htm

    αυτό το σχεδιάκι με μεταβλητους πυκνωτές και μια σπείρα παραπάνω ανα πηνίο θα κάτσει όμορφα στο να ενώσει 2 κεραίες airband για ενα σκάνερ.

    ReplyDelete
  13. sv9ofo γιατί μου τα στέλνεις διπλά?
    sv9ofo γιατί μου τα στέλνεις διπλά?

    Γιάννη καλημέρα!
    Δεν ξέρω ποιός είναι ο τεχνικός εξοπλισμός σου αλλά, οι περισσότερες κεραίες από αυτές που μπορούμε να φτιάξουμε, χρειάζονται συντονισμό και κολλητήρια, κοφτάκια και τα συναφή!
    Μία πάρα πολύ καλή κερία με ουσιαστικά μηδενική γωνία ακτινοβολίας είναι η slim jin και η οποία κατασκευάζεται σχεδόν τσάμπα. χρειάζεται όμως να συντονιστεί!
    Θα σου συνιστούσα μια λ/4 ground plane την οποία μπορείς να την φτιάξεις επάνω σε έναν SO-239 κοννέκτορα και θα χρειαστεί μόνο μία κόλληση, την οποία θα μπορέσεις να την κάνεις, σε ένα εργαστήριο επισκευής τηλεοράσεων στην γειτονιά σου.
    Για να μην μακρυγορώ, στείλε μου αν θες ένα e-mail για να σου τα πω λεπτομερέστερα και να σου στείλω μερικές φωτογραφίες.
    73_

    ReplyDelete
  14. Δεν είμαι σίγουρος αν η απάντηση μου εσταλει την πρώτη φορά οπότε ξαναδοκιμάζω να την ξαναστειλω.

    Ευχαριστώ Sv3auw και Sv9ofo για την άμεση απάντηση και ενδιαφέρον σας.
    Ο εξοπλισμός μου από ηλεκτρονικής πλευράς είναι ένα κολλητήρι και ένα πολυμετρο.
    Τα χέρια μου όμως πιάνουν (μεταλλικές και πολυεστερικές κατασκευές )και αν είναι να κάνω οικονομία μερικές η περισσότερες δεκάδες ευρώ θα ήθελα να δοκιμάσω να φτιάξω την πρώτη μου σοβαρή κεραία.
    Πριν πολλά πολλά χρόνια είχα ασχοληθεί με την εκπομπή στα FM, δυστυχώς όταν πια είχε περάσει η χρυσή εποχή των ραδιοπειρατών. Μην φανταστείτε τίποτα φοβερό .Μόνο μια λάμπα. Την 6146 και την EL-504 είχα δοκιμάσει αν θυμάμαι καλά οπότε δεν είμαι τελείως άσχετος. Τα λεφτά λείπουν μόνο και τώρα που αγόρασα ένα scanner δεύτερο χέρι θα ήθελα να φτιάξω και μια καλή κεραία να δω αν ότι διάβαζα ισχύουν και στην πραγματικότητα .
    Η slimjim έχει πολύ μικρή γωνία (8 μοιρες) και αν και έχει πολύ καλό κέρδος νομίζω δεν ενδείκνυται για αεροπλάνα. Επιπλέον δεν έχω ακούσει κανένα να την χρησιμοποιεί για αεροπορικές συχνότητες.
    Έχοντας ψάξει πολύ τα Site για παρακολούθηση αεροσκαφών, 3 είναι οι καλύτερες κεραίες με την σειρά από την χαμηλότερη επίδοση: AT-197GR DISCONE, Diamond D-777 5/8 κεραία και η καλύτερη από ότι λένε, η SDL 225-400Mhz Log periodic for 225-400Mhz comms.
    Έχω ακούσει ότι αρκετοί έχουν αγοράσει Log periodic για TV και την έχουν μετατρέψει σε Log periodic για τα 311ΜΗΖ δυστυχώς όμως δεν έχω βρει πληροφορίες. Αν είχα θα ήταν η πρώτη μου επιλογή δίχως άλλως.
    Αυτά. Ελπίζω να μην σας κούρασα με την ( πολυλογία μου ). Δεν είμαι τόσο τρελαμένος με τις επιδόσεις της κεραίας που θα φτιαξω. Αν καταφέρω να είναι αρκετά πιο καλή από ένα δίπολο και λίγο καλύτερη από μια απλή Groundplane θα είμαι απόλυτα ικανοποιημένος. Τώρα αν είχα λεπτομέρειες για την μετατροπή μιας TV Log periodic se MILIAIR Log periodic θα ήμουν τρισευτυχισμένος.
    Το e-mail μου ευχαρίστως να το δώσω αλλά φοβάμαι μην γεμίσω SPAM.
    Σας ευχαριστώ και πάλι. Γιάννης.

    ReplyDelete
  15. Γιάννη καλησπέρα!
    Ο λογος για τον οποίο κατάληξα να σου προτείνω την απλή ground plane είναι το γεγονός, του ότι με ένα κολλητήρι κάνεις μία και μοναδική κόλληση και χωρίς δύσκολους συντονισμούς και άλλες ιδιαιτερότητες έχεις μια αξιοπρεπή κεραία!
    Omnidirectional κεραία είναι και η discone με πολλές οκτέβες εύρους λειτουργίας οι οποίες πρικτικά σου είναι άχρηστες αφού σε ενδιαφέρει μία περιοχή συχνοτήτων. Η log periodic είναι κατευθυνόμενη κεραία και φυσικά ανήκη σε άλλη καταγορία.
    Το γεγονός όμως της χαμηλής γωνίας λήψης (αλλά και εκπομπής) σε γυρίζζουν πίσω πάλι στην slim jim!!!
    Μην επιρεάζεσαι από τα db κέρδους που δίνουν οι κατασκευαστές.
    Ατυχώς είναι ένας από τους ελάχιστους τομείς των επικοινωνιών όπου δεν μπορεί να υπάρξει πιστοποίηση ISO!
    Δεν χρειάζεται να δώσεις εδω το mail σου.
    Στο "προφιλ" μου έχει το δικό μου!

    ReplyDelete