.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Thursday 31 March 2011

Bal-Un λούπας κεραίας 1.2:1


Bal-Un λούπας κεραίας 1.2:1 ή αλλιώς "πιασ' τ' αυγό και κούρευτο!!! 

Δεν μας έφτανε ο “μαέστρος” και “προπονητής” των γιδοβοσκών του 14.285MHz, αποκτήσαμε και “πρόεδρο” του “κλαμπ των δρακούλων” και το “δράκουλα νετ” στο 3.770MHz!
Κουτσοί-σταβοί στον Άγιο Παντελεήμονα!
Όλα τα παιδικά κόμπλεξ και όλα τα αποτυχημένα “εγώ”, στην πλάτη του ραδιοερασιτεχνισμού, ξεπεζεύουν.
Κάτι “φινλανδοί”, κάτι “αμερικάνοι”, κάτι “γερμανοί' και λοιπές φυλές του ιζραήλ στα Ελληνικά βρίσκουν να πουν την σαχλαμάρα τους.
Ας πάει ο “φινλανδός” στην SRAL να της δηλώσει ότι έτσι γουστάρει να πατάει στο 14.285MHz.
Ας πάει ο “αμερικάνος” στο FCC να δηλώσει ότι περνάει σε QRT για να πάει να θαυμάσει κου....δοκόφτες στην παραλία.
Ας πάει ο “γερμανός” στην DARC να τους ζητήσει να του εκδώσουν νέο call-sign σαν “Πρόεδρος των Δρακούλων”.
Εκεί να τους δω, πόσο "ραδιοερασιτεχναράδες" είναι!
Αφήστε που δεν ξέρουν που πάνε τα τέσσερα!
Έχω κάνει τις μύριες απέλπιδες προσπάθειες να τους πείσω ότι το 14.285MHz δεν είναι συχνότητα Ελληνικής ιδιοκτησίας και τώρα, μάλλιασε η γλώσσα μου ένα βράδυ να προσπαθώ να πείσω τον “πρόεδρο” ότι μια δίπολη κεραία έχει σύνθετη αντίσταση 75Ωμ.
-Δεν ξέρεις τι λες! Εγώ πήγα σχολείο και τα έμαθα! Με ένα φίλο μου μετρήσαμε με spectrum analyser(?) την αντίσταση στο δίπολό μου και την βρήκαμε 110Ωμ.
-Κάνε, να του λέω, μια αναζήτηση στο google είτε στα Ελληνικά είτε στα Γερμανικά για αντίσταση διπόλου να δεις, τίποτα αυτός.
-Εσύ δεν ξέρεις και αυτά που μου λες δεν μας τα έμαθαν στην σχολή. Αν ήταν όπως το λες θα μας το είχαν μάθει!
Εγώ λοιπόν, το ARRL Antenna book, ο Les Moxon G6XN, ο Doug DeMaw W1FB, ο Roy Lewallen W7EL κατασκευαστής του eznec ο Walt Maxwell W2DU ο balun guru, και όσοι άλλοι, ων ουκ έστι αριθμός, είμαστε λάθος και σωστός είναι ο “πρόεδρος”!
Το κερασάκι στην τούρτα ήταν πρίν λίγες ώρες όταν ζητούσε από τον SV2LZU να προσανατολίσει την οριζόντια loop κεραία του!!!
Χώρια δε ότι μετά από (μπακαλίστικο) συλλογισμό του σύστησε να βάλει ΑΠΑΡΑΙΤΗΤΩΣ μεταξύ του 75Ωμ RG καλωδίου και της λούπας, ένα bal-un (αφού το 1:1 δεν του καθόταν καλά) 1.2:1. Η δε λούπα σαν κεραία, είναι κεραία πόλεως. Προφανώς στην ύπαιθρο έχει αλλεργία στο γρασίδι!
Έλα τώρα να δω τον SV2LZU να ψάχνει να βρει bal-un λούπας(!) με σχέση 1.2:1.
Δεν θα με ένοιαζε πολύ, όσο ο καθένας κράταγε την γνώμη του και τις σαχλαμάρες του για τον εαυτό του.
Όταν όμως τις λέει με τουπέ στον αέρα και μαθαίνει λάθος τους συναδέλφους, θα με έχει απέναντί του.
Έκανε η μύγα κ*λο κι έ*εσε τον κόσμο όλο, λένε στο χωριό μου.
Πήραμε ένα πτυχίο ραδιοερασιτέχνη και βαλθήκαμε με σαχλαμάρες ν' αλλάξουμε τους Νόμους της Φυσικής!
Άντε...

14 comments:

  1. Live is too short for QRP and TRAPS

    ReplyDelete
  2. Live is too short for QRP and TRAPS

    ReplyDelete
  3. Live is too short for QRP and TRAPS

    ReplyDelete
  4. Who cares?
    After all "Well, opinions are like assholes... everybody has one."

    http://www.hark.com/clips/fjypnfvmqn-opinions-are-like-assholes

    ReplyDelete
  5. Μετά από την "κοσμιοτάτη" συμπεριφορά που έχουν οι διάφοροι που περιγράφεις στους 14.285 αλλά και σε άλλες συχνότητες και θυμίζοντας ότι μας ντροπιάζουν με τη συμπεριφορά τους, είναι επόμενο να έχουν μεσάνυχτα και σε τεχνικά θέματα. Μην προσπαθείς να τους μάθεις τίποτα. Τον αράπη και να πλένεις το σαπούνι σου χαλάς.
    Μακάρι οι τρόποι του να ήταν αντιστρόφως ανάλογοι της ασχετοσύνης του.
    Μου άρεσε το μπαλούν 1.2:1 θέλω και εγώ ένα εφόσον το βρεί σε καλή τιμή βέβαια! Α και μία κεραία πόλεως παρακαλώ.
    6146

    ReplyDelete
  6. 6146
    Εγώ κι αν είμαι χείριστος χαρακτήρας!
    Αλλά αυτό έχει να κάνει με τους οικίους μου και τους φίλους μου.
    Στον αέρα είμαι Ραδιοερασιτέχνης!
    Τίποτα περισσότερο, τίποτα λιγότερο.

    Η πρώτη μου προτροπή στο άρθρο για τα balun είναι για την σωστή προφορά τους.
    Άλλο μπάλ-αν και άλλο μπαλούν.
    Το πρώτο έχει να κάνει με ζυγισμένο-αζύγιστο και το δεύτερο είναι απλά ένα μπαλόνι!
    Έπειτα όποιος έχει ασχοληθεί με ιδιοκατασκευές και περιέλιξη toroid coils ξέρει ότι κάθε φορά που το σύρμα περνά μέσα από το κέντρο αυτό θεωρείτε ΣΠΕΙΡΑ.
    Αν το δάκτυλό μας ήταν "συρμάτινο" και η βέρα μας τορόϊντ, εκεί έχουμε ΜΙΑ σπείρα!
    Να τον δω να φτιάχνει το 0.2 της σπείρας στο τορόϊντ και να καταθέσω το πτυχίο μου!!!
    "Άντε..."

    ReplyDelete
  7. MA YIATI DEN PARUSIAZEIS EDW ENA BALUN
    2.5 PROS ENA.....
    ENA METRO KALWDEIOY 75 ohms
    KANEI PERIPOY 1.50 EVRW
    MONO YIA TA 80 M 3775 MONOBAND
    KOSTIZEI TO 1/4 LAMDA 7.5€
    TO BALUN YINETAI SAN PINEIO
    LUSTRARISMENO KALA KAI PIANEI APO TA 80 M LUPA MEXPH TA 28
    KAI TO KOSTOS ME PVC SWLHNA KAI PINIOSYRMA EINAI MONO 10 EVRWNIA
    MIA LUPA YIA TA 80 M DULEVEI YPOFERTA ME AFTO TO BALUN KAI STEIS ALLES BANDES
    PSAXE MESW GOOGLE KAI BALE TO SXEDIO TOU 2.5 PROS 1 BALUN
    FILIKWTATA MR..... PROXY

    ReplyDelete
  8. Δεν θα τον δεις αυτόν και τους παρόμοιους να τυλίγουν καν τοροειδής. Η παιδεία και η ηθική της συγκεκριμένης παρέας παρανόμων των 14.285 δεν θα τους επιτρέψει να ασχοληθούν με τη μάθηση, την κατασκευή την αυτοεκπαίδευση και γενικά ότι περιλαμβάνεται στην υπηρεσία ραδιοερασιτέχνη...
    Για αυτούς που θέλουν να μάθουν όμως κυκλοφορούν αρκετά παραθέτω κάποια του παιδαγωγικού ινστιτούτου για διευκόλυνση:
    http://www.pi-schools.gr/lessons/tee/electronic/biblia.php
    Σωστή και η προφορά σου οπότε το διορθώνω σε μπαλάν.
    6146

    ReplyDelete
  9. Anonime
    Πρώτα απ' όλα πατάς Shift+Alt για Ελληνικά!
    Έπειτα πατάς μία φορά το Caps Lock για να γυρίσεις στα πεζά ή μικρά γράμματα!
    Αφού το έχεις βρει το μπάλαν και την κατασκευή του στο google, δώσε μου εδώ το link για να το βρούμε και να το δούμε όλοι μας!


    6146
    Ερώτηση του "μαέστρου" και του κάθε "μαέστρου".
    ΤΙ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΠΕΔΟ?

    Λέγοντας "μπάλαν" ή "μπαλάν" δεν είναι θέμα προφοράς γιατί το περιγραφόμενο δεν είναι λέξη αλλά είναι ακροστοιχίδα.
    Σαν το ΥπΕξ για παράδειγμα.
    Υπουργείο Εξωτερικών.

    ReplyDelete
  10. ELA BIFILAR STO FIBER GLASS TUBO
    1 KW SHKWNEI KOSTOS MAX 10€ yia oles teis bandes paei
    AMIDON 200-2 KOSTOS 12 €
    EMBA KAI ANTIGRAPSE
    http://www.qslnet/dl5dbm/HAM/Bbalun6.pdf
    NA MIA APLH KAI FTYNH LISHS

    TO BAL-UN EINAI METASXHMATISTHS
    OPWS TO LES KAI SE OLA TA RADIA
    MESA EXEI ENA KARRO APO AFTUS
    EPISHS TA IF EXUN TRIMERS CANS
    METASXHMATHSTES H KAI SE TOROID
    TILIGMENA 73 DE Mr PROXY

    ReplyDelete
  11. Finlatine
    Δεν αντιγράφω παρά κατασκευάζω.
    Όταν και αν θελήσω θα ασχοληθώ και με αυτό.
    Έτσι κι αλλιώς δεν έχω δυνατότητα κεραίας loop εδώ.

    Το bal-un έτσι όπως το δουλεύουν ή ακόμα χειρότερα έτσι όπως έχουν την απαίτηση να δουλέψει, είναι μετασχηματιστής τάσεως.
    Εγώ το προτιμώ εντάσεως (current bal-un).
    Κανένα δίπολο δεν μπορεί να είναι συμμετρικό λόγω χώρου και τοποθετήσεως.
    Πολύ περισσότερο τα off center fed/Windom και τα Fritzel.
    Προσπαθώντας να διατηρήσω μια ανύπαρκτη συμμετρία διαφοροποιώ τα διαρρέοντα ρεύματα.
    Αυτό που με ενδιαφέρει είναι να μην έχω δημιουργία και επιστροφή του Ι3 με συνέπεια το RFιασμα!
    Μερικές σπείρες το RG στο σημείο τροφοδοσίας και είμαι περισσότερο σίγουρος για σωστή λειτουργία.

    Η loop παρουσιάζει σύνθετη αντίσταση 120Ωμ στην βασική της συχνότητα. Δεν έχει όμως την ίδια στα πολλαπλάσια του λ.
    Δεν πάει τότε το 2.5:1 (αν πραγματικά το έχεις πετύχει στην κατασκευή) περίπατο?

    Αν μπορούσα να στήσω μια loop θα την τροφοδοτούσα με ανοιχτή γραμμή.
    Στάσιμα θα είχε πολλά στα πολλαπλάσια του λ.
    ΑΠΩΛΕΙΑΣ ΙΣΧΥΟΣ ΔΕΝ ΘΑ ΕΙΧΕ!!!

    ReplyDelete
  12. Καλησπέρα και καλό μήνα.
    Εχω κολλήσει στη μετάφραση. Καποια στιγμή νομίζω θα εχω κατι στα χέρια μου.

    Γκιώνης

    ReplyDelete
  13. ANOIXTH GRAMMH SE OLUS
    BRAVO!
    AFTO TO 1.2:1
    TI EINAI MHPWS EINAI SYSTHMA PODOSFAIROU

    ReplyDelete
  14. Ναι.
    Ήθελε να το εφαρμόσει ο Ρεχάγκελ στην Εθνική Ομάδα Ποδοσφαίρου αλλά δεν πρόλαβε γιατί πήρε σύνταξη!!!

    ReplyDelete