.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Friday, 15 October 2010

AXE092 της γνωστής οικογενείας των PICAXE!


Με αφορμή τα τελευταία γεγονότα και τα σχόλια τα οποία επακολούθησαν στα ιστολόγια, διαβάζοντας για τις κατασκευές που είχαν κάνει κάποιοι στα...νιάτα τους, ένοιωσα ξαφνικά να με βαραίνουν ίσα με 49 χρόνια!
Για να αποτινάξω το βάρος αυτό και να να σας πείσω για το νεαρό της ηλικίας μου, αποφάσισα να σας παρουσιάσω την κατασκευή του SCHOOLS EXPERIMENTER BOARD (AXE092)!
Ο καλός φίλος ο Rowland G4APO μου έκανε δώρο αυτό που σε πρώτη ματιά μοιάζει με κουτάκι με καραμέλες.
Μόνο που δεν είναι καραμελίτσες αλλά, “παιχνίδι” για Βρετανούς μαθητές Γυμνασίου!
Απλή και εύκολη κατασκευή με σκοπό να εισάγει τους μαθητές στον προγραμματισμό και τις δυνατότητες των Pic αφού ο προγραμματισμός των Pic, είναι μέρος της διδακτέας ύλης!
20 εξαρτήματα όλα κι όλα συμπεριλαμβανομένης και της πλακέτας.
Στις οδηγίες διάβασα ότι η τάση τροφοδοσίας είναι 4.5V ενώ στο datasheet για το PIC12F683 η μέγιστη διαφορά τάσεως μπορεί να είναι 13.5V.
Χωρίς την διάθεση να ρισκάρω να συνδέσω στο παρεχόμενο κλιπ μπαταρία 9V χρησιμοποίησα ένα μικρό σταθεροποιητή τάσεως τον 78L05, τον οποίο μπορείτε να δείτε και στην φωτογραφία!
(21!!! κερδίζω κάτι?!)
Αυτό που απομένει είναι να κολλήσω ένα στερεοφωνικό καρφί στην άλλη άκρη του καλωδίου που έρχεται από το 9πινο σειραϊκό και να αρχίσω την εντολοδοσία!
Οι εντολές είναι πολύ απλές και πολύ περιεκτικές θυμίζοντας κατά πολύ τον Spectrum ZX, το θρυλικό “κουτάκι με τις γομολάστιχες”!!!
Θα έχετε νεώτερα επ' αυτού γιατί τώρα έχω κι άλλα “ψάρια για τηγάνισμα”.
Με την καλή έννοια!!!