.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Saturday 12 April 2008

DIPOLE vs YAGI

Ξέφυγα λίγο τώρα τελευταία και ξέχασα ότι το μπλογκ είναι για κεραίες.
Πάμε λοιπόν!
Έχω στείλει στο περιοδικό ένα άρθρο με τίτλο Δίπολα εναντίων Κατευθυνόμενων! Δεν θα το ανεβάσω εδώ. Να περιμένετε το περιοδικό να το διαβάσετε εκεί. Μην τα θέλουμε όλα τσάμπα! Ε?!?
Για να σας δώσω μια ιδέα πάντως, το άρθρο έχει να κάνει με αυτούς οι οποίοι σνομπάρουν και υποτιμούν τις δίπολες κεραίες με το να τις χαρακτηρίζουν «μπουγαδοσύρματα!»
Πείτε το δυνατά μετά από εμένα. Δεν έχω διπολάκι, έχω διπολάρα!
Ένα δίπολο στα 10 με 12 μέτρα ψηλά κοντράρει στα ίσια μια Yagi 3άρα στα 3 ή στα 4 μέτρα από το έδαφος. Την απολαβή της και τον λοβό της θα τον δώσει μια Yagi σ’ ένα λ/2 ύψος από το έδαφος, όχι επί του εδάφους κατά κάποιον τρόπο!
Το ίδιο και το δίπολο. Σε χαμηλό ύψος ούτε σωστό λοβό θα έχει ούτε κέρδος. Για σηκώστε όμως ψηλά να δείτε το ασχημόπαπο να γίνεται κύκνος!
Μια εποχή άκουγα τον Διονύση τον SV1HHC εδώ στο Λονδίνο με 4-5 μονάδες. Μια μέρα μου ήρθε 9 μονάδες και «πάταγε καλά». Στη ερώτησή μου αν είχε βάλει κάποιον ενισχυτή μου απάντησε αρνητικά. Ένα δίπολο του Θεοδωράκη SV1HK είχε, αλλά το είχε σηκώσει 9 μέτρα ψηλά! Καταλάβατε? Εκεί είναι το μυστικό. Στο ύψος!
Κάποιος ο οποίος θα στήσει μια Yagi το πιο πιθανό είναι ότι θα αγοράσει μαζί και έναν πύργο τουλάχιστον 6 μέτρα.
Αντίθετα ένας ο οποίος θα αγοράσει ένα «διπολάκι» δεν θα μπει σε αυτό το έξοδο, αντίθετα θα ψάξει πάνω στην ταράτσα του ή στον κήπο του για δύο σημεία στήριξης και αυτό ήταν!
Έτσι λοιπόν η Yagi γίνεται αξιοπρεπής κεραία και το δίπολο παίρνει το υποκοριστικό «…ακι» και μετονομάζεται "μπουγαδόσυρμα"!
Σας τα γράφω αυτά γιατί κι εγώ μέχρι χτες ένα μπουγαδόσυρμα είχα.
Διπλή Εκτεταμένη Ζέπελιν (Extended Double Zeppelin, EDZ) με 13.62 μέτρα σύρμα η κάθε πλευρά και τροφοδοσία με ανοικτή γραμμή. Απ’ ότι μου έχουν πει, ακουγόταν πολύ καλά! Ακόμα και που δούλευα QRP με 10 Βατ τις τελευταίες μέρες, το ρεπόρτο ήταν γύρω στις 5 μονάδες!
Από χτες το απόγευμα έχω μια άλλη κεραία. Την κεραία W8JK! Αποτελείται από δύο δίπολα κολίνεαρ μήκους 20 μέτρα το καθένα για τους 14.285Mhz, με άλλα λόγια εκεί που το απλό δίπολο είναι λ/4 + λ/4, αυτό το δίπολο είναι λ/2 + λ/2! Τα δύο δίπολα ευρίσκονται σε διαφορά φάσης 1800 μεταξύ τους.
Οι έως τώρα ενδείξεις είναι ενθαρρυντικές. Ατυχώς δεν μπορούσα να έχω και τις δύο κεραίες επάνω και να αλλάζω από την μία στην άλλη για σύγκριση. Όταν στο μεταξύ λέω «επάνω» εννοώ ύψος πάνω από 12 μέτρα. Αν όλα πάνε καλά και αποδώσει θα την κρατήσω οπότε θα δείτε φωτογραφίες της στο περιοδικό.
Μπορείτε πάντα να ονειρεύεστε έναν περιστρεφόμενο πύργο με τέσσερες 4άρες Yagi συμφασικές! Μέχρι τότε όμως, σηκώστε ψηλά τις ΔΙΠΟΛΑΡΕΣ σας.
Υ.Γ. Δεν κάνω γκρίζα διαφήμιση του Θεοδωράκη. Διαφήμιση στα ίσια του κάνω και του αξίζει!

No comments:

Post a Comment

Ονομάζομαι Τάκης Περρέας και αυτό είναι το προσωπικό μου ιστολόγιο, όπου “ιστολόγιο” το Δικτυακό ημερολόγιο!
Εδώ γράφω τις απόψεις μου, τις θέσεις μου, τις μελέτες μου και γενικά ό,τι έχει να κάνει μ' εμένα!
Δεν ζω από το ιστολόγιο, αντίθετα μου αφαιρεί αρκετό χρόνο από την καθημερινότητά μου. Δεν περιμένω να πλουτίσω λοιπόν ούτε από επισκέψεις, ούτε από “κλικ” σε σελίδες!
Με δεδομένη την ανυπαρξία σχολιασμού και ερωτήσεων, επιτρέπω πιά, μόνο σε μέλη να κάνουν σχόλια και ερωτήσεις. Στην περίπτωση που πραγματικά θέλετε να σχολιάσετε ή να ρωτήσετε, στείλτε ένα e-mail για να εγγραφείτε αυτόματα μέλος!
Κάντε όσες τεχνικές ερωτήσεις θέλετε και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλες με τον καλύτερο και επεξηγηματικότερο τρόπο.
Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε, για τον οποίο το ξεκίνησα (άσχετα αν μερικές φορές εγώ ο ίδιος ξεμακραίνω)!