.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Sunday 20 October 2013

Έκτακτο field day!

Field day event Out of Thin Air όπως θα έλεγαν και οι Άγγλοι συμπατριώτες μας!
Αποφασίσαμε με τον Δημήτρη SV1JGW ν' ανέβουμε στην Πάρνηθα για καφέ και για να δω τον χώρο εκπομπής του Athens QRP-net.
Μαζί μας και ο Κώστας SV1IOP και στο βουνό να μας περιμένει, ο Πάνος SV1GRN.
Μαζί πήρα το MFJ 259 Antenna analyser “δια παν ενδεχόμενο”!
Ε, αφού τελικά το είχα μαζί, να μην κάναμε έναν έλεγχο στις Jpole του Δημήτρη;!

Στην Jpole των 20m τα στάσιμα αποδείχτηκε να είναι 1.4:1 – 1.6:1 κυμαινόμενα!
Κυμαινόμενα; Χμ!
Μια καθαρή ένδειξη ότι στο μπλεντάζ του ομοαξονικού και συγκεκριμένα στο έξω μέρος, έρεε ρεύμα Ι3 και υπήρχε RF!
Είχαμε απτό εμπρός μας το φαινόμενο του common mode current.

Η γρήγορη κατασκευή ενός choke balun ή current balun ή guanella choke με 10 σπείρες επάνω σε ένα καρούλι απάλειψε το πρόβλημα της “κυμάτωσης”!

Κατόπιν αφού ταΐσαμε την γνωστή αλεπουδίτσα της περιοχής, αναρτήσαμε ένα δίπολο για τα 40m.
Κουραστήκαμε πολύ, μπορώ να σας διαβεβαιώσω, να το κρεμάσουμε σε ένα μέσο όρο ύψους 1 μέτρου από το έδαφος έτσι ώστε να εκμεταλευτούμε το φαινόμενο του ΣΚΠΚ ή NVIS.
Του λόγου το αληθές το επαλήθευσαν, με ισχύ εξόδου τα 10, 50 και 100Watt, οι αγαπητοί και μη εξαιρετέοι συνάδελφοι SV7BVS, SV7BIP, SV2AOL SV2HJQ, SV7NIA/m.
(Ο Νίκος SV7BVS θα γίνει τελικά ο επίσημος ανταποκριτής των πειραματισμών μου. Ευχαριστώ Νίκο!)
Όταν διαλύθηκε το πηγαδάκι τον 7.185MHz κι ενώ ήμουν έτοιμος να απολαύσω την γνωστή σοκολατόπιτα(σλουρπ!) με κάλεσε ο Αλέκος SV8QG fan κι αυτός του ΣΚΠΚ για μια κουβεντούλα και ανταλλαγή εμπειριών από την χρήση πολύ χαμηλά τοποθετημένων κεραιών. Σε δύο μικρόφωνα ακούστηκε και ο Ηλίας SV8FMY/p/qrp από την Σάμο με το FT-817 με 5W έξοδο και δίπολο αναρτημένο δύο μέτρα από το έδαφος αλλά ταυτόχρονα με ανακλαστήρα ακριβώς από κάτω του. Αφού επικοινωνούσαμε ικανοποιητικά και S7-S8 παρ' όλο το QSB, ο Ηλίας κατέβασε ισχύ στο 1W με το σήμα του να γίνεται στην λήψη S2-S3 και κατόπιν προχωρώντας σε μιά xtreem μείωση ισχύος κατέβασε την ισχύ στα 250mW με την ποιότητα του σήματός του να γίνεται Q4!
Επίσημο QRPp με δίπολα ύψους 2 ή και λιγότερο, μέτρων!
Όχι άσχημα!!!
(δείτε επίσης εδώ περισσότερες πληροφορίες)

Σ' ένα memo στον εαυτό μου σε μιά προηγούμενη ανάρτηση έγραφα ότι πρέπει να θυμηθώ να κλείσω το %^&**$ το τηλέφωνο!
Πράγμα που δεν έγινε αυτήν την φορά αφού έμεινε πρώτο από μπαταρία.
Όπως και φωτογραφική μηχανή μου!

73!

1 comment:

  1. Αυτό τι μπαλούν είναι 1:1 η 4:1 που έβαλες εκεί.

    ReplyDelete

Ονομάζομαι Τάκης Περρέας και αυτό είναι το προσωπικό μου ιστολόγιο, όπου “ιστολόγιο” το Δικτυακό ημερολόγιο!
Εδώ γράφω τις απόψεις μου, τις θέσεις μου, τις μελέτες μου και γενικά ό,τι έχει να κάνει μ' εμένα!
Δεν ζω από το ιστολόγιο, αντίθετα μου αφαιρεί αρκετό χρόνο από την καθημερινότητά μου. Δεν περιμένω να πλουτίσω λοιπόν ούτε από επισκέψεις, ούτε από “κλικ” σε σελίδες!
Με δεδομένη την ανυπαρξία σχολιασμού και ερωτήσεων, επιτρέπω πιά, μόνο σε μέλη να κάνουν σχόλια και ερωτήσεις. Στην περίπτωση που πραγματικά θέλετε να σχολιάσετε ή να ρωτήσετε, στείλτε ένα e-mail για να εγγραφείτε αυτόματα μέλος!
Κάντε όσες τεχνικές ερωτήσεις θέλετε και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλες με τον καλύτερο και επεξηγηματικότερο τρόπο.
Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε, για τον οποίο το ξεκίνησα (άσχετα αν μερικές φορές εγώ ο ίδιος ξεμακραίνω)!