.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Wednesday 10 February 2010

LORAN-C τέλος εποχής!


Την Δευτέρα 08/02/2010 μετά από μια μικρή και σεμνή τελετή,  η Ακτοφυλακή των ΗΠΑ έκλεισε το σύστημα ναυσιπλοΐας LORAN-C το οποίο ήταν σε χρήση από την εποχή του Β΄Π Π.
Έκλεισαν οι 19 από τους 24 συνολικά σταθμούς ενώ οι υπόλοιποι 5 θα κλείσουν τον Ιούνιο μετά από συνεννόηση με την Ρωσία και τον Καναδά, τα συστήματα των οποίων συνεργάζονται με το LORAN-C.
Το σύστημα LORAN (LOng RAnge Navigation) χρησιμοποιούσε ένα δίκτυο πομπών LF (Low Frequency) με αποτέλεσμα οι LORAN δέκτες λαμβάνοντας τα πολλαπλά αυτά σήματα να μπορεί να προσδιορίσει το στίγμα και την ταχύτητα του σκάφους. Αυτό το σύστημα είχε εξυπηρετήσει ναυτικούς και αεροπόρους για πάνω από 60 χρόνια.
Ο Πρόεδρος Ομπάμα το χαρακτήρισε το σύστημα ξεπερασμένο και αχρείαστο την σημερινή εποχή με τους GPS δέκτες να βρίσκονται πρακτικά παντού. Σε σκάφη, σε αεροπλάνα, σε αυτοκίνητα και ακόμα και στα νέα κινητά τηλέφωνα!
Η λειτουργία του LORAN-C κόστιζε στην Ομοσπονδιακή Κυβέρνηση 38 εκατομύρια δολάρια ετησίως αλλά κλείνοντας το δεν υπάρχει εναλλακτικό-υποστηρικτικό σύστημα για το GPS!

Περισσότερα θα διαβάσετε στα:

2 comments:

  1. Εφιαλτικα σεναρια...
    sw1jgw

    ReplyDelete
  2. Δημήτρη μου, αυτοί τα γράφουν και αυτοί τα πράττουν!
    Αφού λοιπόν έχουν τα γένια, ας έχουν και τα χτένια!
    Τουλάχιστον στην Ναυτοσύνη ακόμα και χωρίς αυτά τα βοηθήματα, ο Έλληνας είναι αξεπέραστος.
    Άλλοι είναι αυτοί που θα πουν ξανά, "Μάλτα γιοκ"!

    ReplyDelete

Ονομάζομαι Τάκης Περρέας και αυτό είναι το προσωπικό μου ιστολόγιο, όπου “ιστολόγιο” το Δικτυακό ημερολόγιο!
Εδώ γράφω τις απόψεις μου, τις θέσεις μου, τις μελέτες μου και γενικά ό,τι έχει να κάνει μ' εμένα!
Δεν ζω από το ιστολόγιο, αντίθετα μου αφαιρεί αρκετό χρόνο από την καθημερινότητά μου. Δεν περιμένω να πλουτίσω λοιπόν ούτε από επισκέψεις, ούτε από “κλικ” σε σελίδες!
Με δεδομένη την ανυπαρξία σχολιασμού και ερωτήσεων, επιτρέπω πιά, μόνο σε μέλη να κάνουν σχόλια και ερωτήσεις. Στην περίπτωση που πραγματικά θέλετε να σχολιάσετε ή να ρωτήσετε, στείλτε ένα e-mail για να εγγραφείτε αυτόματα μέλος!
Κάντε όσες τεχνικές ερωτήσεις θέλετε και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλες με τον καλύτερο και επεξηγηματικότερο τρόπο.
Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε, για τον οποίο το ξεκίνησα (άσχετα αν μερικές φορές εγώ ο ίδιος ξεμακραίνω)!