.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Wednesday, 22 April 2015

Ουδείς άσφαλτος!



When I bought my Collins 30L-1 years ago, I was living in London and I didn't had the means nor the Hi-Power ATU to test it on the air. All I could do was to check that it was producing power and the HV indication was full scale. After the restoration of the PS board and some minor repairs I put it next to my TS-830s to alight the Aether! I load my rig as I supposed to and started to Tune and Load my Collins. Something was wrong from beginning. The output power was low and the pair of 6146B's was drawing a lot of current. Fiddling with the knobs and buttons I saw the panel light flicker and I smell the “magic smoke”. Due to excessive current draw I had crack open two of the four 20 Ohm resistors at the final board. The reason for that is that the tuned input of the Collins are a bit out of resonance and it shows mismatch and higher than normal SWR. Unlucky their value is a special one so to replace them exactly I have to connect in parallel one 22 Ohm and one 220 Ohm resistor. I have the resistors now and I will replace all four of them next time I will go back to my holiday home.
Don't Panic! (everything is under control. I guess!)
I owe a lot to Dave VK5PDL. Cheers mate!



Η Μεγάλη Εβδομάδα ήταν πραγματικά “μεγάλη”!
Σε πρώτη φάση το TS-830 έδειξε να συνεργάζεται άψογα με τον Collins. Μετά ξεκίνησε το πρόβλημα. Η είσοδος του ενισχυτή και η Σύνθετη Αντίσταση δεν ήταν 50 Ωμ αλλά κάτι παραπλήσιο. Αυτό είχε σαν αποτέλεσμα το μηχάνημα να βλέπει δυσπροσαρμογή και αυτή με την σειρά της να τινάζει στον αέρα τον συντονισμό των 6146. Κάποια στιγμή που θέλησα να τα δώσω όλα στο ενισχυτή μεταβάλλοντας ταυτόχρονα τον συντονισμό της κεραίας.
Με τους ανεμιστήρες να δουλεύουν στο φουλ, την αδρεναλίνη στο κόκκινο από την αυξανόμενη ισχύ, κατάλαβα ότι κάτι δεν πήγαινε καλά δευτερόλεπτα προτού μυρίσω τον μαγικό καπνό. Κατέβασα διακόπτες αμέσως και αφού κρυώσαμε όλοι μαζί, άρχισα να ψάχνω την βλάβη. Αυτό που βλέπετε στην φωτογραφία δεν το περίμενα. Όπως δεν περίμενα ότι η αντίσταση με την τιμή των 20 Ωμ είναι κατά παραγγελία του εργοστασίου! Τεσπά το πρόβλημα αυτό λύθηκε με την παραλληλία δύο αντιστάσεων με τιμές 22 Ωμ και 220 Ωμ. Νέα τιμή 20 Ωμ ακριβώς! Αυτό που μένει είναι να αντικαταστήσω και τις τέσσερις φυσικά . Δεν το έκανα όσο είμαστε κάτω στο /A, γιατί μετά είχαμε άλλα.
Τα γεννητούρια της Ουρανίτσας! (αλλά αυτό είναι μιά άλλη ιστορία!)