.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Friday, 2 January 2015

Cooling my TRIO TS-830s


Πάντα ένοιωθα ότι η ψύξη των 2 x 6146B του TS-830s δεν ήταν αυτή που θα έπρεπε να είναι, κατά τις μακριές ώρες του rag-chewing! Υπερβολικά σχολαστικός σε ότι έχει να κάνει με την εμφάνιση των μηχανημάτων μου(ιδιοκατασκευών ή εργοστασιακών), δεν ήθελα σε καμία περίπτωση να βανδαλήσω* τον π/δ για να στερεώσω τον ανεμιστήρα. Θα προτιμούσα να το άφηνα ως έχει. Παρ' όλα αυτά, όπου υπάρχει θέληση υπάρχει και ο τρόπος. Αυτός που βλέπετε στις φωτογραφίες!


Μόνος μου δεν υπήρχε περίπτωση να το καταφέρω κι έτσι λοιπόν επιστράτευσα τα μεγάλα μέσα.
Με την βοήθεια του ΕΜΠΟΡΙΚΟΥ ΣΥΝΕΡΓΑΤΗ μου(δεν λέω ΦΙΛΟΥ, για να μην τον κάψω!) Αποστόλη SV1EDY, βρήκαμε, κόψαμε, τρυπήσαμε και τορνίραμε ένα κομμάτι πλεξιγκλάς για να χρησιμοποιηθεί ως αντάπτορας/φλάντζα, μεταξύ του ανεμιστήρα και του σασσί.
Στην συνέχεια, αυτό το κομμάτι, μαρκαρίστηκε και τρυπήθηκε στις έξω τρύπες για να στερεωθεί στις ήδη υπάρχουσες του σασσί και μετά σημαδεύτηκε και τρυπήθηκε για να στερεωθεί ο ανεμιστήρας.
Η ροή του αέρα είναι προς τα έξω και πραγματικά... φυσάει! Από το απαλό αεράκι του προηγούμενου με την χάλκινη(!) φτερωτή, στην καταιγίδα του νέου! Επ' ευκαιρία, τον ίδιο ανεμιστήρα χρησιμοποιώ για την ψύξη της 572B λυχνίας, ενός μοντιφικαρισμένου KW600, 160m - 10m +WARC bands.

I always felt that the cooling of 2 x 6146B of TS-830s were not such as would be, in the long hours of rag-chewing! Hypochondriac in what has to do with the appearance of my transceivers(homebrew or otherwise) did not want in any way to vandalise* the TS-830s to secure the fan. I'd rather leave it as is! Nevertheless, where there is a will there's a way. The way you see in the pictures!
 By myself there was no way to get away with this chore so I enlist the big gun.


With the invaluable help of my TRADING PARTNER (I do not say friend, not to "burn" him!) Apostolis SV1EDY, we found, we cut, puncture and lathed a piece of plexiglass to be used as adapter / flange between the fan and the chassis.
Then, this piece was marked and drilled out the holes for attachment to the existing chassis and then marked and drilled to fix the fan. The air flow is outwards and actually blowing ...! From the gentle breeze of the previous with copper(!) impeller, to gale!
By the way, I use the same fan to cool the 572B tube, of a self-modified KW600, 160m - 10m + WARC bands.

*
Ενα παράδειγμα ενός όχι τόσο σωστά τοποθετημένου ανεμιστήρα.
An example of a not-so proper-fitted blower.