.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Tuesday 3 June 2014

Με παρακολουθούν! (αλλά δεν με ψεκάζουν!!!)


Γράφει ο ένας ανώνυμος σχολιαστής: “...Γεια σου Τάκη επηρεάζει την απόδοση της κεραίας η πολύχρονη συσσώρευση βρωμιάς αλάτων* κλπ. ή έχει μόνο
αισθητική σημασία? ...” και μου απαντά σήμερα ο ίδιος: “...Για πάρα πολύ καλή δουλειά χωρις κόπο βάπτησε τα και άσε τα λίγες ώρες στο ξύδι ...”.

Καθαρισμό του διπόλου μου είχα κάνει το ίδιο απόγευμα πριν το σχόλιο!
Καθαρισμό με ξύδι!!!

Διαβάζοντας στο RadCom του περασμένου μήνα σχετικά με τον καθαρισμό συρμάτινων διπόλων, αποφάσισα να το κάνω κι εγώ επ' ευκαιρία της επερχόμενης ανάρτησης της νέας πρωτεύουσας κεραίας μου στο χωριό.
Δύο λεκάνες λοιπόν, ή μία με διάλυμα ξύδι και αλάτι(χωλή δεν μου βρισκόταν!) και η άλλη με νερό και σόδα.
Καθαρισμός του σύρματος στην πρώτη λεκάνη και εξουδετέρωση των οξέων στην δεύτερη!
Οι φωτογραφίες μιλάνε μόνες τους!

Προτού προχωρήσω στην περιγραφή του εγχειρήματος, θα πρέπει να σας επιστήσω την προσοχή στην απόλυτη ακρίβεια των δοσολογιών των υλικών.
Ρίχνετε στην πρώτη λεκάνη τόσο ξύδι όσο χρειάζεται για να καλύψει το σύρμα. Έπειτα διαλύετε όσο χοντρό αλάτι μπορεί να διαλυθεί συν λίγο ακόμα. Ανακατεύετε με το ειδικό εργαλείο λαμβάνοντας υπόψιν όλους τους κανονισμούς ασφαλείας χειρισμού οξέων!

Όταν σε λίγα λεπτά το σύρμα καθαρίσει, το βυθίζετε στην λεκάνη στην οποία έχετε ρίξει τόσο νερό όσο να το σκεπάζει κι έχετε διαλύσει μαγειρική σόδα τόση όση μπορεί να διαλυθεί συν λίγο ακόμα.

Το αφήνετε μερικά λεπτά ακόμα ενώ το ανακινείτε ελαφρά και στο τέλος η φωτογραφία σας δείχνει το αποτέλεσμα.
Με καθαρό χαλκό πιά, μπόρεσα να κάνω τις κολλήσεις στην πλευρά του κεντρικού μονωτή (dipole center insulator), εις αναμονή της πλήρους ανάρτησης της κεραίας σε μήκος πλευρών 18(και κάτι ψιλά) μέτρα!
Σε καμία περίπτωση το χαλκόσυρμα δεν είχε την γυαλάδα και την επιφάνεια την οποία είχε προτού αρχίσει η ροή των ηλεκτρονίων στην επιφάνειά του. Διαβάστε γιαυτό αλλά και για την διάρκεια ζωής του λόγο της φθοράς στην ανάρτηση “ διάρκεια ζωής συρματοκεραίας”.

Off the record
Το σύρμα μετά από λίγες μέρες μαύρισε και πάλι.
Κέντρα Διπόλου για ανοιχτή γραμμή αλλά και ομοαξονικό καλώδιο θα υπάρχουν σε πληθώρα στο Ham-οπάζαρο της ΕΕΡ.
Θα υπάρχει μεγάλη ποικιλία σε σύρματα χαλκού για κεραίες.
Θα διατεθούν FT-290R στην τιμή των 160Ευρώ και FT-290Rii στην τιμή των 170Ευρώ.

*Άλατα αλουμινίου αλλιώς Οξείδιο του Αλουμινίου, γνωστό και ώς Αλουμίνα. Έχει χημικό τύπο  Al2O3 κι ενώ είναι πολύ καλός αγωγός της θερμοκρασίας, είναι ΜΟΝΩΤΗΣ στον ηλεκτρισμό!
Αν όχι γενικό καθάρισμα της αλουμινοκεραίας, επιβάλλεται πάρα πολύ καλός καθαρισμός των ματίσεων των στοιχείων.

2 comments:

  1. Λεγε Τάκη να την αλουμινοκεραία τώρα που την έχω λυμένη να την βάλω στο ξύδι και μετα ένα καλό ξέβγαλμα με νεράκι?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Μα, το γράφω ξεκάθαρα στο άρθρο!

      Delete

Ονομάζομαι Τάκης Περρέας και αυτό είναι το προσωπικό μου ιστολόγιο, όπου “ιστολόγιο” το Δικτυακό ημερολόγιο!
Εδώ γράφω τις απόψεις μου, τις θέσεις μου, τις μελέτες μου και γενικά ό,τι έχει να κάνει μ' εμένα!
Δεν ζω από το ιστολόγιο, αντίθετα μου αφαιρεί αρκετό χρόνο από την καθημερινότητά μου. Δεν περιμένω να πλουτίσω λοιπόν ούτε από επισκέψεις, ούτε από “κλικ” σε σελίδες!
Με δεδομένη την ανυπαρξία σχολιασμού και ερωτήσεων, επιτρέπω πιά, μόνο σε μέλη να κάνουν σχόλια και ερωτήσεις. Στην περίπτωση που πραγματικά θέλετε να σχολιάσετε ή να ρωτήσετε, στείλτε ένα e-mail για να εγγραφείτε αυτόματα μέλος!
Κάντε όσες τεχνικές ερωτήσεις θέλετε και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλες με τον καλύτερο και επεξηγηματικότερο τρόπο.
Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε, για τον οποίο το ξεκίνησα (άσχετα αν μερικές φορές εγώ ο ίδιος ξεμακραίνω)!