.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Monday, 26 October 2009

PICAXE-08 / 08M




Αφού έκανα την βόλτα μου και είπα τις καλημέρες μου ξαφνιάζοντας ευχάριστα ορισμένους συναδέλφους με το χαρακτηριστικό μου, ήταν ώρα να παρακολουθήσω την διάλεξη του Rex Harper W1REX  για τον ολοκληρωμένο επεξεργαστή Picaxa-08 / 08M.
8 ποδαράκια, 22 εντολές σε Basic (αλήθεια την θυμόσαστε?), 40 - 100 line memory, 5 Ι/Ο και πολλά άλλα καλούδια τα οποία μπορείτε να διαβάσετε στο:  http://www.rev-ed.co.uk/picaxe/
Ένα μικρό παράδειγμα το οποίο μας δόθηκε είναι η κατασκευή ενός LED flasher.
Υπό κανονικές συνθήκες θα χρειαζόμασταν 2 τρανζίστορ συν τα απαραίτητα (πυκνωτές-αντιστάσεις) για το Flip-Flop. Ή ακόμα ένα 555, πάλι με τα απαραίτητα!
Έχοντας έτοιμο το πλακετάκι με το Picaxe-08, η όλη εφαρμογή θα μας πάρει τόσο χρόνο όσο θα χρειασθεί να πληκτρολογήσουμε στον υπολογιστή,
main:


           high 4
           pause 500
           low 4
           pause 500


goto main
και να το μεταφορτώσουμε στο τσιπάκι!
Επεξήγηση.
main:                            αρχή προγράμματος


           high 4               κάνε την 4η έξοδο θετική
           pause 500        ανάμεινε μισό δευτερόλεπτο
           low 4               κάνε την 4η έξοδο αρνητική
           pause 500        ανάμεινε μισό δευτερόλεπτο


goto main                  επιστροφή στην αρχή


Το LED θα αναβοσβήνει συνεχώς!
Αυτό είναι το πιο μικρό τσιπ της σειράς. Οι δυνατότητες των μεγαλύτερων είναι ασύλληπτες! Πριν λίγα χρόνια το περιοδικό RadCom είχε δημοσιεύσει την κατασκευή πομποδέκτη Βραχέων, τον Pic-A-Star, του οποίου η καρδιά ήταν ένα τσίπ PIC. Δείτε στο www.tracey.org/wjt/temp/picastar-all.pdf
Ο Rex αστειευόμενος μας είπε ότι ακόμα και αν δεν τα καταφέρνουμε με τον προγραμματισμό, ας κάνουμε την κατασκευή και για τον προγραμματισμό μπορούμε να ρωτήσουμε έναν μαθητή Γυμνασίου!
ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΑΥΤΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ!!!
Έμεινα να κοιτώ σαν χαμένος αναλογιζόμενος την Ελληνική πραγματικότητα και τις συνηθισμένες γι αυτήν την εποχή, καταλήψεις των σχολείων!
Όχι μόνο θα χάσουμε (χώρια που το έχουμε ήδη χάσει) το τρένο της Τεχνολογίας αλλά στο τέλος θα αναρωτιόμαστε για το τι είναι «τρένο»!!!
73 να είστε καλά.


Υ.γ. το υδηπάρεργό (χόμπι) μας κάνει γιγάντια άλματα εμπρός και οι γιδοβοσκοί του 14.285MHz κάνουν ακόμα «προπόνηση στο σκληρό». Ντροπή!