.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Monday 26 October 2009

PICAXE-08 / 08M




Αφού έκανα την βόλτα μου και είπα τις καλημέρες μου ξαφνιάζοντας ευχάριστα ορισμένους συναδέλφους με το χαρακτηριστικό μου, ήταν ώρα να παρακολουθήσω την διάλεξη του Rex Harper W1REX  για τον ολοκληρωμένο επεξεργαστή Picaxa-08 / 08M.
8 ποδαράκια, 22 εντολές σε Basic (αλήθεια την θυμόσαστε?), 40 - 100 line memory, 5 Ι/Ο και πολλά άλλα καλούδια τα οποία μπορείτε να διαβάσετε στο:  http://www.rev-ed.co.uk/picaxe/
Ένα μικρό παράδειγμα το οποίο μας δόθηκε είναι η κατασκευή ενός LED flasher.
Υπό κανονικές συνθήκες θα χρειαζόμασταν 2 τρανζίστορ συν τα απαραίτητα (πυκνωτές-αντιστάσεις) για το Flip-Flop. Ή ακόμα ένα 555, πάλι με τα απαραίτητα!
Έχοντας έτοιμο το πλακετάκι με το Picaxe-08, η όλη εφαρμογή θα μας πάρει τόσο χρόνο όσο θα χρειασθεί να πληκτρολογήσουμε στον υπολογιστή,
main:


           high 4
           pause 500
           low 4
           pause 500


goto main
και να το μεταφορτώσουμε στο τσιπάκι!
Επεξήγηση.
main:                            αρχή προγράμματος


           high 4               κάνε την 4η έξοδο θετική
           pause 500        ανάμεινε μισό δευτερόλεπτο
           low 4               κάνε την 4η έξοδο αρνητική
           pause 500        ανάμεινε μισό δευτερόλεπτο


goto main                  επιστροφή στην αρχή


Το LED θα αναβοσβήνει συνεχώς!
Αυτό είναι το πιο μικρό τσιπ της σειράς. Οι δυνατότητες των μεγαλύτερων είναι ασύλληπτες! Πριν λίγα χρόνια το περιοδικό RadCom είχε δημοσιεύσει την κατασκευή πομποδέκτη Βραχέων, τον Pic-A-Star, του οποίου η καρδιά ήταν ένα τσίπ PIC. Δείτε στο www.tracey.org/wjt/temp/picastar-all.pdf
Ο Rex αστειευόμενος μας είπε ότι ακόμα και αν δεν τα καταφέρνουμε με τον προγραμματισμό, ας κάνουμε την κατασκευή και για τον προγραμματισμό μπορούμε να ρωτήσουμε έναν μαθητή Γυμνασίου!
ΣΤΑ ΑΓΓΛΙΚΑ ΓΥΜΝΑΣΙΑ ΑΥΤΑ ΠΕΡΙΛΑΜΒΑΝΟΝΤΑΙ ΣΤΗΝ ΔΙΔΑΚΤΕΑ ΥΛΗ!!!
Έμεινα να κοιτώ σαν χαμένος αναλογιζόμενος την Ελληνική πραγματικότητα και τις συνηθισμένες γι αυτήν την εποχή, καταλήψεις των σχολείων!
Όχι μόνο θα χάσουμε (χώρια που το έχουμε ήδη χάσει) το τρένο της Τεχνολογίας αλλά στο τέλος θα αναρωτιόμαστε για το τι είναι «τρένο»!!!
73 να είστε καλά.


Υ.γ. το υδηπάρεργό (χόμπι) μας κάνει γιγάντια άλματα εμπρός και οι γιδοβοσκοί του 14.285MHz κάνουν ακόμα «προπόνηση στο σκληρό». Ντροπή!

2 comments:

  1. Ααχ!!Γιατι ρε φίλε με πιάνει ενα κάτι,τελοσπάντων.μια μελαγχολία όταν ακούω τέτοια πράμματα?Τέτοια κατάντια οι της Γηραιάς Αλβιώνος ε?Ακου φίλε μου !!Να μαθαίνουν στα πιτσιρίκια του δημοτικού Basic!!Τα λυπάμαι τα κακόμοιρα!!Εδω τα δικά μας, το πρώτο που μαθαίνουνε είναι το διάλειμμα και μετά η εκδρομή!!Αυτά είναι γούστα!!όσο για τα άλλα,άστα για αργότερα στα φροντιστήρια!!
    Γιάννης SV2LLJ (απο το σπίτι αυτή τη φορά λόγω εορτής του μικρού μας υιού)

    ReplyDelete
  2. Κατάντια Γιάννη μου!
    Κατάντια!
    Ξέρεις τι είναι να μεγαλώνεις και να μην έχεις κάνει μιά (λέμε τώρα!) κατάληψη στην ζωή σου?
    Να μην έχεις πετροβολήσει, υπό την εποπτεία του καθηγητή σου, ένα Αστυνομικό τμήμα?
    Να προάγεσαι στην επόμενη τάξη μόνο και μόνο για να σε ξεφορτωθούν οι καθηγητές μια ώρα ενωρίτερα και στο τέλος να εισάγεσαι σε ΤΕΙ και να θεωρείς ότι δεν σου αξίζει το αντικείμενο "σπουδών"?
    Τι λες τώρα?
    Ίσα κι όμοια με τα "Εγγλεζάκια"?
    Ε?

    ReplyDelete

Ονομάζομαι Τάκης Περρέας και αυτό είναι το προσωπικό μου ιστολόγιο, όπου “ιστολόγιο” το Δικτυακό ημερολόγιο!
Εδώ γράφω τις απόψεις μου, τις θέσεις μου, τις μελέτες μου και γενικά ό,τι έχει να κάνει μ' εμένα!
Δεν ζω από το ιστολόγιο, αντίθετα μου αφαιρεί αρκετό χρόνο από την καθημερινότητά μου. Δεν περιμένω να πλουτίσω λοιπόν ούτε από επισκέψεις, ούτε από “κλικ” σε σελίδες!
Με δεδομένη την ανυπαρξία σχολιασμού και ερωτήσεων, επιτρέπω πιά, μόνο σε μέλη να κάνουν σχόλια και ερωτήσεις. Στην περίπτωση που πραγματικά θέλετε να σχολιάσετε ή να ρωτήσετε, στείλτε ένα e-mail για να εγγραφείτε αυτόματα μέλος!
Κάντε όσες τεχνικές ερωτήσεις θέλετε και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλες με τον καλύτερο και επεξηγηματικότερο τρόπο.
Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε, για τον οποίο το ξεκίνησα (άσχετα αν μερικές φορές εγώ ο ίδιος ξεμακραίνω)!