.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Friday 8 May 2009

Bi-Directional Coupler






Κατά τα τελευταία 30 χρόνια, τουλάχιστον, στις ετήσιες εκδόσεις του «ευαγγέλιου» ARRL Antenna Book υπάρχει στο κεφάλαιο Antennas and Transmission-Line Measurements, το άρθρο An inexpensive VHF directional coupler!
Είχα θελήσει κι εγώ στα νιάτα μου να το κατασκευάσω αλλά τα είχα βρει «μπαστούνια» με τις χάλκινες μούφες και μουφάκια που ζητούσε η κατασκευή.
Ο πελάτης ζητούσε να δει επαγγελματικά «στασιμόμετρα» κι έτσι η θέληση για κατασκευή είχε παραμείνει θέληση!
Έως πρόσφατα, όπου βρήκα μία παρτίδα από στρατιωτικά Bi-Directional coupler και παλιά αγάπη ξαναζωντάνεψε!
Οι απαιτήσεις είναι ελάχιστες. Εκτός της ολοκληρωμένης μονάδας, χρειαζόμαστε ακόμα ένα διακόπτη ON-ON, ένα ποτενσιόμετρο 50Κ, ένα μιλιαμπερόμετρο κι ένα κουτάκι να τα βάλουμε μέσα ασφαλώς! Αν δεν υπάρχει μιλιαμπερόμετρο υπάρχουν εναλλακτικές λύσεις. Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ένα S-meter από κάποιο παλιό και χαλασμένο CB ή ακόμα κι ένα VUμετρο!
Έχετε δει το σχέδιο και τις φωτογραφίες! Περισσότερη είναι η φασαρία να ανοίξετε τις τρύπες παρά για τις 10 το πολύ κολλήσεις!
Δεν σας υποχρεώνει κανένας νόμος της Φυσικής ή του Ραδιοερασιτεχνισμού να χρησιμοποιήσετε μεταλλικό κουτί για την κατασκευή. Ένα πλαστικό, κάνει μια χαρά την δουλειά του. Πάρτε παράδειγμα από τα «στασιμόμετρα» του εμπορίου!  
Το coupler είναι δυ-κατευθυντικό και δεν έχει την συνηθισμένη είσοδο-έξοδο. Το συνδέετε όπως σας εξυπηρετεί και αναστρέφετε την φορά του διακόπτη! 
Η μονάδα αυτή έχει προέλθει από πομπό VHF με AM διαμόρφωση την 4cx250B στην έξοδο και με προδιαγραφές MOD (Ministry Of Defense).
Την κατασκευή της φωτογραφίας και μερικές μονάδες θα τα έχω μαζί στο HamFest στην Αθήνα στο τέλος του μήνα. Θα χαρώ να τα πούμε εκεί! 

2 comments:

  1. φιλε στνο ουρανο σε εψανχα στο ιντερνετ σε βρηκα.πολυ χρησιμα αυτα που γραφεις.ευχαριστω.

    ReplyDelete
  2. Καλώς ήλθες!
    Σ' ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια!
    Να με "σχολιάζεις" συχνά!
    73

    ReplyDelete

Ονομάζομαι Τάκης Περρέας και αυτό είναι το προσωπικό μου ιστολόγιο, όπου “ιστολόγιο” το Δικτυακό ημερολόγιο!
Εδώ γράφω τις απόψεις μου, τις θέσεις μου, τις μελέτες μου και γενικά ό,τι έχει να κάνει μ' εμένα!
Δεν ζω από το ιστολόγιο, αντίθετα μου αφαιρεί αρκετό χρόνο από την καθημερινότητά μου. Δεν περιμένω να πλουτίσω λοιπόν ούτε από επισκέψεις, ούτε από “κλικ” σε σελίδες!
Με δεδομένη την ανυπαρξία σχολιασμού και ερωτήσεων, επιτρέπω πιά, μόνο σε μέλη να κάνουν σχόλια και ερωτήσεις. Στην περίπτωση που πραγματικά θέλετε να σχολιάσετε ή να ρωτήσετε, στείλτε ένα e-mail για να εγγραφείτε αυτόματα μέλος!
Κάντε όσες τεχνικές ερωτήσεις θέλετε και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλες με τον καλύτερο και επεξηγηματικότερο τρόπο.
Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε, για τον οποίο το ξεκίνησα (άσχετα αν μερικές φορές εγώ ο ίδιος ξεμακραίνω)!