.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Thursday 11 December 2008

Τα db δεν είναι στραγάλια, συνέχεια &σχόλια

-->
Έλαβα και ένα δεύτερο σχόλιο για την ανάρτηση με τίτλο:"Τα db δεν είναι στραγάλια συνέχεια μέρος 1ο". Το χρησιμοποιώ σαν αφορμή για μια καινούργια ανάρτηση παρά να το βάλω στα σχόλια εκείνης της ανάρτησης και αυτό γιατί θέλω να του δώσω έμφαση και ενδεχομένως να παρακινήσω μερικούς από εσάς να πάρουν θέση και να γράψουν κάτι!
«Γεια σου Τάκη
Χαίρομαι που δεν σε πειράζει η ανωνυμία, άλλωστε τι σημασία θα είχε αν σου έγραφα ότι με λένε Χάρη? το θέμα μας είναι η Cobweb. Η εν λόγω κεραία έχει το gain ενός δίπολου, με προϋπόθεση σωστά τοποθετημένου σε ύψος, ανάλογα με την συχνότητα, καθώς και μακριά από άλλα στοιχεία που θα παραμορφώσουν τον λοβό του δίπολου. Τα ποιο πάνω ισχύουν για όλες της κεραίες και αν δεν τηρηθούν το gain που δίνει ο κατασκευαστής πάει περίπατο. Αυτό δεν συμβαίνει με την Cobweb, το γιατί θα σου το πει ο κατασκευαστής. Επιχείρησε να μιλήσεις τηλεφωνικά μαζί του γιατί στα e-mail δεν απαντά, θα χαρεί πολύ να σου εξηγήσει έτσι όπως έκανε και σε εμένα.
Ανώνυμος, 73s»
Λοιπόν «Χάρη», όπως και συ ο ίδιος λες «η κεραία αυτή έχει το κέρδος ενός δίπολου»! Αυτό λέω κι εγώ και τονίζω το γεγονός ότι τα db δεν είναι στραγάλια!
Αν θυμάσαι στην ανάρτηση καυτηρίαζα το γεγονός ότι ο κατασκευαστής της, την έδινε με κέρδος 7dbi.
Έχω μιλήσει μαζί του όπως και πολλοί άλλοι και οι εξηγήσεις τουλάχιστον στα δικά μου αυτιά δεν ακούγονταν ικανοποιητικές. Κάτω από ιδανικές και ιδεατές συνθήκες αυτή η κεραία να έφτανε το κέρδος το οποίο υπόσχεται ο κατασκευαστής.
Η αληθινή ζωή όμως και έχοντας το EZNEC5 σαν μέτρο σύγκρισης με ένα πραγματικό δίπολο αποδεικνύει ότι ο λόγος κόστος προς απόδοση είναι πολύ μεγάλος!
Προσωπικά δεν θέλω να εμποδίσω κάποιον να την αγοράσει αλλά θέλω να τον προειδοποιήσω να μην περιμένει θαύματα από αυτήν την κεραία των 7dbi ή αλλιώς της κεραίας-τετραπλασιαστή του σήματός του επί 4!!!
Επαναλαμβάνω και πάλι. Ακούγεται λογικό ένα «κουβάρι σύρματα» με μαγειρεμένη την ωμική αντίσταση εισόδου, να έχει το ίδιο αν όχι περισσότερο κέρδος από την κεραία W8JK η οποία είναι δύο συμφασικά δίπολα τροφοδοτούμενα στο κέντρο με διαφορά φάσεως 1800?
Εγώ πάντως τάσσομαι υπέρ της δεύτερης και με διαφορά! Ό μόνος λόγος για τον οποίο θα αγόραζα την Cobweb είναι να μην είχα τον απαραίτητο χώρο για την ανάπτυξη της W8JK (ευτυχώς στο Λονδίνο τον έχω!!!) και τα σκέλη ενός περιστρεφόμενου δίπολου θα δημιουργούσαν πρόβλημα στις σχέσεις μου με τους γείτονες. Στην αντίθετη περίπτωση ένα multiband δίπολο του Θοδωράκη του SV1HK στα 9 μέτρα ψηλά θα έκανε θαύματα και θα είχα και έναν πολύ καλό λόγο κόστους προς απόδοση!
Η πάγια συμβουλή μου είναι: Σηκώστε ψηλά τα δίπολά σας και τις κεραίες σας γενικότερα! Δεν έχετε τίποτα να χάσετε παρά να κερδίσετε σε επαφές!

No comments:

Post a Comment

Ονομάζομαι Τάκης Περρέας και αυτό είναι το προσωπικό μου ιστολόγιο, όπου “ιστολόγιο” το Δικτυακό ημερολόγιο!
Εδώ γράφω τις απόψεις μου, τις θέσεις μου, τις μελέτες μου και γενικά ό,τι έχει να κάνει μ' εμένα!
Δεν ζω από το ιστολόγιο, αντίθετα μου αφαιρεί αρκετό χρόνο από την καθημερινότητά μου. Δεν περιμένω να πλουτίσω λοιπόν ούτε από επισκέψεις, ούτε από “κλικ” σε σελίδες!
Με δεδομένη την ανυπαρξία σχολιασμού και ερωτήσεων, επιτρέπω πιά, μόνο σε μέλη να κάνουν σχόλια και ερωτήσεις. Στην περίπτωση που πραγματικά θέλετε να σχολιάσετε ή να ρωτήσετε, στείλτε ένα e-mail για να εγγραφείτε αυτόματα μέλος!
Κάντε όσες τεχνικές ερωτήσεις θέλετε και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλες με τον καλύτερο και επεξηγηματικότερο τρόπο.
Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε, για τον οποίο το ξεκίνησα (άσχετα αν μερικές φορές εγώ ο ίδιος ξεμακραίνω)!