.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Monday 25 September 2017

Ατσαλόσυρμα σε Βραχέο δίπολο. Μπορεί να χρησιμοποιηθεί?

Σχετική εικόνα
Σε τακτικά διαστήματα σε Ελληνικά αλλά και διεθνή Fora, τίθεται το ερώτημα:
"Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ατσαλόσυρμα για κατασκευή δίπολης κεραίας"?

Το ερώτημα τέθηκε πάλι μερικές μέρες πριν στο forum RSBG όπου ανάμεσα στα, ναι-όχι-ίσως-μπορεί-δεν χάθηκε ο κόσμος-υπό προϋποθέσεις, κάποιος έδωσε ένα link Αυστραλιανού Συλλόγου ο οποίος δημοσίευσε ένα άρθρο το οποίο έγραφε και τεκμηρίωνε όλα αυτά τα οποία εσείς διαβάζετε σε αυτό το ιστολόγιο από τον Φεβρουάριο του 2009!
Έγραφε λοιπόν στο εν κατακλείδι ο Tim VK2BT: ...I would NOT recommend using stainless wire for a “low impedance” antenna (such as a simple dipole). I learned this lesson the hard way myself when I recently constructed one for myself at home, and found that I could NOT match it properly. (δεν θα συνιστούσα την χρησιμοποίηση του ατσαλοσύρματος για κεραία Χαμηλή Σύνθετης Αντίστασης π.χ. ως ένα δίπολο. Πήρα το μάθημά μου με άσχημο τρόπο όταν το είχα κατασκευάσει στο σπίτι και ΔΕΝ μπορούσα να το συντονίσω.)
Το όλο άρθρο είναι στην σελίδα του Manly-Warringah
Radio Society MWRS και διαβάζεται εδώ καθώς και το pdf με την eznec ανάλυση το οποίο θα διαβάσετε εδώ.

Επαναθέτοντας λοιπόν το ερώτημα:"Μπορεί να χρησιμοποιηθεί ατσαλόσυρμα για κατασκευή δίπολης κεραίας"?
Η απάντηση είναι μονολεκτικά ΟΧΙ!
ΟΧΙ ως κεραία αλλά ως στήριγμα της πραγματικής κεραίας, πραγματικά μπορεί και είναι ΝΑΙ!
Tip. Μου ζήτησε ένας συνάδελφος να αγοράσει αρκετά μέτρα από το multistranded του οποίου έχω μερικές καρούλες και πωλώ. απαραίτητη προϋπόθεση ήταν να αντέχει τα 12 Μποφόρ των μελτεμιών του Αιγαίου. Του έστειλα μερικά μέτρα σύρμα για δοκιμή η οποία με την σειρά της απέδειξε ότι το 7stranded σύρμα έχει την απαραίτητη αντοχή στην μόνιμη έλξη αλλά όχι στα τινάγματα και τις ριπές του αέρα. Επάνω στην κουβέντα για προτεινόμενες λύσεις πρότεινα το εξής. 
Να συνεχίσει να υπάρχει το ατσάλινο δίπολο, ΜΟΝΟ ΩΣ ΣΤΗΡΙΓΜΑ του χάλκινου αγωγού ο οποίος θα τρέχει παράλληλα. Τα "επιδερμικά φαινόμενα" τρέχουν στην επιδερμίδα του αγωγού διαλέγοντας πάντα την καλύτερη αγωγιμότητα άρα στο συγκεκριμένο παράδειγμα, η RF θα επιλέγει πάντα να τρέχει στον Χαλκό αδιαφορώντας για το Ατσάλι δίπλα του.
ΝΑΙ! Μπορείτε να χρησιμοποιήσετε ατσαλόσυρμα ως στήριγμα του χαλκοσύρματος της δίπολης ή άλλης κεραίας και τίποτε άλλο! Απλά μην το πληρώνετε ώς "σπέσιαλ"!

No comments:

Post a Comment

Ονομάζομαι Τάκης Περρέας και αυτό είναι το προσωπικό μου ιστολόγιο, όπου “ιστολόγιο” το Δικτυακό ημερολόγιο!
Εδώ γράφω τις απόψεις μου, τις θέσεις μου, τις μελέτες μου και γενικά ό,τι έχει να κάνει μ' εμένα!
Δεν ζω από το ιστολόγιο, αντίθετα μου αφαιρεί αρκετό χρόνο από την καθημερινότητά μου. Δεν περιμένω να πλουτίσω λοιπόν ούτε από επισκέψεις, ούτε από “κλικ” σε σελίδες!
Με δεδομένη την ανυπαρξία σχολιασμού και ερωτήσεων, επιτρέπω πιά, μόνο σε μέλη να κάνουν σχόλια και ερωτήσεις. Στην περίπτωση που πραγματικά θέλετε να σχολιάσετε ή να ρωτήσετε, στείλτε ένα e-mail για να εγγραφείτε αυτόματα μέλος!
Κάντε όσες τεχνικές ερωτήσεις θέλετε και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλες με τον καλύτερο και επεξηγηματικότερο τρόπο.
Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε, για τον οποίο το ξεκίνησα (άσχετα αν μερικές φορές εγώ ο ίδιος ξεμακραίνω)!