.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Friday, 24 July 2009

sw1ixp.blogspot.com

Παρασκευή, 17 Ιούλιος 2009
ΣΕΡ speaking...
Πρόσφατα μου έγινε γνωστή μέσω ενός blog η ύπαρξη μιας επιστολής του ΣΕΡ προς το ΥΜΕ (αλλά και προς τον πρωθυπουργό μεταξύ άλλων!) σχετικά με την νέα ύλη εξετάσεων για την απόκτηση πτυχίου ραδιοερασιτέχνη, μάλιστα μετά από ΓΣ.
Πέρα από κάποιες παρατηρήσεις που έχουν να κάνουν με τις διατυπώσεις (πολύ περιγραφική ρε παιδί μου… ΗΙ ΗΙ!) που γίνονται αισθάνομαι την ανάγκη να σχολιάσω κάποια πράγματα σχετικά με την ουσία των πραγμάτων που αναφέρονται στο κείμενο. Αν η επιστολή προερχόταν από κάποιον μεμονωμένο συνάδελφο κατά πάσα πιθανότητα θα την αγνοούσα, αλλά το γεγονός ότι είναι αποτέλεσμα απόφασης ΓΣ συλλόγου <πανελλαδικής εμβέλειας> αυτομάτως την καθιστά βαρύνουσας σημασίας και με αναγκάζει να σχολιάσω τα όσα (…δυστυχώς για γέλια και για κλάματα κατ’ εμέ) αναφέρει. Πέφτει ακόμα και σε αντιφάσεις… Προσωπικά με εκπλήσσει πως μια ΓΣ ραδιοερασιτεχνών κατέληξε σε κάτι τέτοιο.
Καταρχάς ο ραδιοερασιτεχνισμος εξ ορισμού δεν είναι απλώς ένα τεχνικό χόμπι (και όχι χόμπι σκέτο!) αλλά είναι μια υπηρεσία η οποία έχει ως σκοπό μεταξύ άλλων και την αυτόεκπαιδευση πάνω στην ραδιοηλεκτρική τεχνική. Μόνο και Μόνο αυτή η διατύπωση φτάνει για να φανεί το όλο λάθος της φιλοσοφίας της επιστολής η οποία σε τελική ανάλυση προωθεί τον παθητικό τεχνολογικό χρήστη (όπως πχ. Τον χρήστη κινητού τηλεφώνου)
Αλλά θα γίνω και πιο συγκεκριμένος.
Καταρχάς το γεγονός ότι μια δραστηριότητα αποτελεί χόμπι για κάποιον δεν σημαίνει ότι πρέπει να είναι μια δραστηριότητα χαμηλών απαιτήσεων . Ίσα -Ίσα αυτό που χαρακτηρίζει τον ερασιτέχνη είναι η αγάπη προς το αντικείμενο του συνεπώς αναγκαστικά οδηγείται σε υψηλές απαιτήσεις και στόχους .
Αυτά απαιτούν καταρχάς μια στοιχειώδη θεωρητική γνώση του αντικειμένου που χωρίς αυτήν δεν πας πουθενά στις μέρες μας. Η λογική των <εύκολων> εξετάσεων πέρα από το ότι καταρχήν υποτιμά τις δυνατότητες και ικανότητες των εξεταζόμενων έχει και το αποτέλεσμα τις εισροής ατόμων ελλιπώς καταρτισμένων πάνω στο τι είναι ραδιοερασιτεχνισμος η και την εισροή ατόμων εντελώς ασχέτων με το ραδιοερασιτεχνισμο και που μόνο κακό θα κάνουν. Φυσικά για να μην απολυτοποιουμε τις εξετάσεις αυτές δεν αποτελούν παρά μόνο ένα από τα πολλά μέσα φιλτραρίσματος και κατάρτισης των ραδιοερασιτεχνών . Χρειάζεται διαρκής αυτομόρφωση, ομαδικά μαθήματα , περιφρούρηση και επιτήρηση των ραδιοσυχνοτήτων, πιστή τήρηση του band plan και της νομοθεσίας ρ/ε κ.α. Και από την στιγμή που κάποιος έχει το δικαίωμα να εκπέμπει πρέπει να ξέρει πέντε βασικά πράγματα. Πως θα ξέρει πως κάτι δεν πάει καλά αν είναι άσχετος; Ο ραδιοερασιτεχνισμος δεν αναβαθμίζεται ποιοτικά και ποσοτικά με λογικές "όλοι μέσα στον χώρο και όπως νομίζει ο καθένας". Ευτυχώς σήμερα υπάρχουν πολλές μορφές τηλεπικοινωνιών που καλύπτουν όλες τις ανάγκες επικοινωνίας των ανθρώπων εύκολα, αποτελεσματικά και σχετικά φτηνά χωρίς να αναγκάζεται κάποιος να παρανομεί.
Μια τραγική αντίφαση του κειμένου είναι εκεί που λέει πως ο ραδιοερασιτέχνης από την μια σιγά σιγά γίνεται επιστήμονας και από την άλλη ότι είναι απλώς χρήστης μηχανημάτων. Πάνω σε αυτή την αντίφαση ξεδιπλώνεται όλη η λαθροχειρία του κειμένου. Ο ραδιοερασιτέχνης καταρχάς μάλλον ποτέ δεν θα γίνει επιστήμονας Πάνω στις τηλεπικοινωνίες . Η αυτοεκπαιδευση συνεπικουρουμένη ακόμα και από μαθήματα σε συλλόγους κτλ. δεν μπορεί να συγκριθεί με τις συστηματικές σπουδές αρκετών χρονών που απαιτούνται για την δημιουργία ενός επιστήμονα. Από την άλλη ο ραδιοερασιτέχνης δεν μπορεί να είναι ένας απλώς χρήστης μηχανημάτων γιατί πολύ απλά δεν θα μπορεί να φέρει σε πέρας αυτά για τα οποία δημιουργήθηκε από κρατικής πλευράς η υπηρεσία ερασιτέχνη. Υπάρξουν άλλες κρατικές υπηρεσίες πολύ πιο οργανωμένες και με ποιο πολλούς πόρους που στελεχώνονται από απλούς χρήστες ασυρμάτων και προσφέρουν σε περιπτώσεις εκτάκτων αναγκών. Οι ερασιτέχνες που θα κληθούν σε πραγματικά έκτακτες καταστάσεις (when all else fails…)θα πρέπει να είναι πολύ καλά καταρτισμένοι για να ανταπεξέλθουν στις πρωτόγνωρες και σύνθετες καταστάσεις που θα αντιμετωπίσουν.
Όσον αφορά το κομμάτι των ιδιοκατασκευων και μια που είμαι μανιώδης ιδιοκατασκευαστης (ο κύριος λόγος που προσωπικά έγινα ραδιοερασιτέχνης ) το κείμενο δεν θα μπορούσε να είναι πιο άστοχο. Τα SMD (αυτά υποθέτω αναφέρει το κείμενο) δεν είναι δύσκολα αλλά και ούτε αναγκαία για την κατασκευή μιας σύγχρονων επιδόσεων σχεδίασης. (παρεπιπτωντως φτιάχνω το avala αυτή την εποχή, sdr πομποδέκτης υψηλών επιδόσεων και δεν έχει ούτε ένα smd εξάρτημα) Α, ναι και τις τεχνικές γνώσεις που απέκτησα στην σχολή μια χαρά και με ευκολία τις εφαρμόζω όταν σχεδιάζω ή μαστορεύω κάτι. Λες να είμαι τόσο καλός σε σχέση με τον μέσο όρο; ή οι εν λόγω οι απόφοιτοι του κειμένου είναι οι μεσεαντζίδες και cbδάκιδες;
Όσο για την φωνή τις Ελλάδος του κειμένου δεν μπορώ να καταλάβω πως ένα χόμπι (σύμφωνα με το κείμενο) μπορεί να γίνει μέσο άσκησης εξωτερικής πολιτικής μιας χώρας. Και μάλιστα είναι τόσο επικίνδυνο που κάποιοι προσπαθούν να φιμώσουν…
Το μόνο που θα ωφελήσουν αυτά αυτά που προτείνει το κείμενο είναι το οικονομικό σκέλος του χόμπι (αγορές-πωλήσεις μηχανημάτων), ο ραδιοερασιτεχνισμος θα πάει περίπατο.
Το κείμενο παραβιάζει στην πράξη τον ορισμό και σκοπό ύπαρξης του ραδιοερασιτεχνισμου καθώς και και τον κώδικα του ραδιοερασιτέχνη.



ΥΓ:Το αστείο είναι πως οι ερωτήσεις είναι πολλαπλής επιλογής ,ο πονηρός μπορεί να αποστηθίσει τις σωστές απαντήσεις! Φανταστείτε να ήταν όντως δύσκολες και ανάπτυξης ποιές θα ήταν οι αντιδράσεις.


73 de SW1IXP