.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Tuesday, 20 November 2012

Simple Diode-Matching Unit



Κατασκευάζοντας κάποιους SSB πομποδέκτες τελευταία, χρειάστηκε να “ταιριάξω” τις διόδους του Ισοσταθμισμένου Διαμορφωτή(balanced modulator).
Τρείς ήταν οι τρόποι του οποίους ήξερα και είχα στην διάθεσή μου.
Ο πρώτος ήταν να θεωρήσω ότι αφού οι δίοδοι προέρχονταν από την ίδια ταινία και την ίδια παρτίδα, ήταν “ταιριασμένες από το εργοστάσιο”.
Λάθος!
Ο δεύτερος ήταν να μετρήσω με το πολύμετρο την εσωτερική τους αντίσταση όταν διαρρέονταν από την τάση του βρίσκοντας έτσι, τις πιό κοντινές τιμές.
Λάθος(αν και λιγότερο)!
Ο τρίτος τρόπος ήταν να πετύχω τις περίπου ίσες εσωτερικές αντιστάσεις, βάσει του δεύτερου, κι έπειτα επάνω στο κύκλωμα να ρυθμίσω για το ελάχιστο φέρον(carrier) αλλάζοντας εναλλάξ την θέση τους.
Σωστό(σχεδόν)!

Ψάχνοντας τα παλιά βιβλία και κιτάπια, ανακάλυψα την μελέτη/κατασκευή αυτή του G3HGM, η οποία ενώ φυσικά είναι απλούστατη δίνει την καλύτερη δυνατή λύση.

Μεταβάλλοντας με το ποτενσιόμετρο την τάση επάνω στις διόδους αυτές διαρρέονται από ένα ρεύμα.
Όταν το ρεύμα είναι ίδιο, η απόκλιση του οργάνου και προς τις δύο κατευθύνσεις, θα είναι μηδενική!
Τι πιό απλό!
Η μοναδική προϋπόθεση είναι οι δύο αντιστάσεις να έχουν ακριβώς την ίδια τιμή.
Ακόμα κι αν δεν είναι ακριβώς 3,9ΚΩ.

(κι όμως κατά βάθος..., κάπου υπάρχει λάθος..., κάπου την έχω πατήσει εγώ...!)
Μπορείτε να δείτε το λάθος?!
Θα συνεχίσω αύριο με την απάντηση και μία πιό προσιτή και ΟΙΚΟΝΟΜΙΚΗ κατασκευή!

ενημέρωση
Δεν είναι δύσκολο να το δείτε. Είναι φως-φανάρι!

9 comments:

  1. Γιατί έχεις συνδέσει τις διόδους ανάποδα; Εκτός αν το 9V σημαίνει -9V...

    ReplyDelete
  2. Καλημέρα!
    Έχεις δίκιο στον συλλογισμό σου γιατί δεν έκανα την τεχνική παρουσίαση σωστά.
    Τα δύο μεσαία πιν γειώνουν ενώ τα δύο ακραία συνδέονται στις 3Κ9 αντιστάσεις.
    Οι δίοδοι είναι σωστά συνδεδεμένες!
    Το 9V είναι με θετικό πρόσημα αφού στην άλλη άκρη υπάρχει το 0!

    ReplyDelete
  3. ...άρα αυτό δεν είναι το λάθος μου!
    Άλλο είναι!!!

    ReplyDelete
  4. Οι δίοδοι στο διάγραμμα είναι σωστά συνδεδεμένες; Καλά, ότι πεις...

    ReplyDelete
  5. Φυσικά και είναι σωστά σχεδιασμένες και συνδεδεμένες!
    Έχεις κάποια αντίθετη τεχνική άποψη να προβάλεις?

    ReplyDelete
  6. Αν το 9V είναι όντως +9V όπως βεβαιώνεις, τότε στο σχέδιο οι δύο δίοδοι είναι πολωμένες ανάστροφα και επομένως αποτελούν ανοικτό κύκλωμα. Εσύ όμως ενδιαφέρεσαι για την τάση αγωγής ορθής φοράς, οπότε η γραμμή, που είναι η κάθοδος πρέπει να πάει στα 0V και το τρίγωνο, δηλαδή η άνοδος, στις αντιστάσεις. Mήπως για να λειτουργήσει το κόλπο συνδέεις την μπαταρία αντίθετα;

    ReplyDelete
  7. Το σχέδιο και η συνδεσμολογία είναι μια παραλλαγή της Γέφυρας Wheatstone.
    O G3HGM χρησιμοποιεί στην θέση της R3 και R4, τις διόδους D1 και D2 και την αντίσταση την οποία παρουσιάζουν όταν διαρρέονται από τάση.
    Αντί της κλασικής μέτρησης της Γέφυρας Wheatstone R1/R2=R3/R4 δες το σαν R1/R2=D1(int R)/D2(int R).
    Δεν θέλω να βεβαιωθώ ότι οι δίοδοι άγουν. Την εσωτερική τους αντίσταση θέλω να μετρήσω με ταυτόχρονη μεταβολή της τάσης στα άκρα τους.
    Ομότιμες οι αντιστάσεις των δύο διόδων, συμμετρία στο κύκλωμα.
    Συμμετρία και στον "ισοσταθμισμένο" διαμορφωτή!

    ReplyDelete
  8. Ότι πεις - έτσι είναι αν έτσι νομίζεις.

    ReplyDelete

Ονομάζομαι Τάκης Περρέας και αυτό είναι το προσωπικό μου ιστολόγιο, όπου “ιστολόγιο” το Δικτυακό ημερολόγιο!
Εδώ γράφω τις απόψεις μου, τις θέσεις μου, τις μελέτες μου και γενικά ό,τι έχει να κάνει μ' εμένα!
Δεν ζω από το ιστολόγιο, αντίθετα μου αφαιρεί αρκετό χρόνο από την καθημερινότητά μου. Δεν περιμένω να πλουτίσω λοιπόν ούτε από επισκέψεις, ούτε από “κλικ” σε σελίδες!
Με δεδομένη την ανυπαρξία σχολιασμού και ερωτήσεων, επιτρέπω πιά, μόνο σε μέλη να κάνουν σχόλια και ερωτήσεις. Στην περίπτωση που πραγματικά θέλετε να σχολιάσετε ή να ρωτήσετε, στείλτε ένα e-mail για να εγγραφείτε αυτόματα μέλος!
Κάντε όσες τεχνικές ερωτήσεις θέλετε και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλες με τον καλύτερο και επεξηγηματικότερο τρόπο.
Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε, για τον οποίο το ξεκίνησα (άσχετα αν μερικές φορές εγώ ο ίδιος ξεμακραίνω)!