.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Wednesday 7 January 2009

Gamma Match & T Match



Καλημέρα σας και χρόνια πολλά.

Ονομάζομαι Γιώργος και πήρα το θάρρος να σας γράψω μιας και σας διαβάζω στις Ραδιοτηλεπικοινωνίες .

Πρόσφατα έκανα μια κατασκευή κεραίας με gamma match και διαπίστωσα ότι δεν προσάρμοζε σωστά και δυσκολεύτηκα πολύ και πειραματίστηκα για το επιθυμητό αποτέλεσμα. Από τα βιβλία και τα περιοδικά που έχω δυστυχώς κανένα δεν μου φάνηκε αξιόπιστο. Για να μην σας κουράζω άλλο αν έχετε την καλοσύνη μήπως μπορείτε να μου στείλετε με email ένα πρόγραμμα υπολογισμού gamma match και T match;. και τους τύπους αυτών. Κάτι που για εσάς το θεωρείται αξιόλογο μιας και έχετε πειραματιστεί . Και σας αναφερθώ ότι σε αλλά βιβλία για την συχνότητα των 145.500 αναγράφεται ότι το μήκος πρέπει να είναι 16cm, σε αλλά 14cm και σε αλλά 12cm δηλαδή για εμένα είναι ένα μπέρδεμα.

Σας ευχαριστώ Γιώργος.


Καλημέρα Γιώργο και Χρόνια Πολλά επίσης.
Θα ήθελα να μου πεις περισσότερα για την κεραία σου για να μπορέσω να σε βοηθήσω καλύτερα!
Σε γενικές γραμμές πάντως μπορείς να ξεκινήσεις με ένα Gamma match του οποίου η διάμετρος θα είναι το 1/3 ή και το 1/2 της διαμέτρου του εκπέμποντος στοιχείου (
driven element) και μήκους αυτού 0.04λ εως 0.05λ.
Η ζητούμενη χωρητικότητα 7pf ανά μέτρο συχνότητας.
Σε απλά Ελληνικά και για την συχνότητα των 145Mhz, αν το εκπέμπον στοιχείο έχει διάμετρο 10 χιλιοστά, η βέργα του Gamma match θα έχει διάμετρο 4 με 5 χιλιοστά. Το δε μήκος του θα είναι γύρω στα 10 εκατοστά και η χωρητικότητα θα είναι 14pf.

Στείλε μου περισσότερες πληροφορίες και αν έχεις την δυνατότητα και κάποιες φωτογραφίες της κεραίας σου!
Θα σε πείραζε αν δημοσίευα τις απορίες σου και τις απαντήσεις στο blog μου έτσι για να μαθαίνουν και άλλοι συνάδελφοι?
Πολλά 73 de http://sv3auw.blogspot.com



Καλημέρα σας και σας ευχαριστώ που μου απαντήσατε και μου δώσατε τα στοιχεία και αμέσως κατάλαβα ότι έκανα λάθος στην διάμετρο του στοιχείου gamma match είναι μεγαλύτερο από το δίπολο . Θα προσπαθήσω να βρω μια digital φωτογραφική μηχανή και θα σας στείλω εικόνες από την κατασκευή. Αυτό που θα ήθελα να μάθω είναι αν μπορείτε να μου δώσετε κάποιον τύπο που να υπολογίζω το μήκος που αυτό μου το στείλατε του gamma match και το βασικό πρόβλημα που δεν γνωρίζω πως υπολογίζεται η απόσταση του gamma match από το δίπολο.

Δεν έχω κανένα πρόβλημα να το δημοσιεύσετε .

Θα συγκεντρώσω και άλλες απορίες μου περί αυτού και θα σας ενοχλήσω πάλι.

Σας ευχαριστώ Γιώργος.



Καλημέρα Γιώργο!
Ξέχασα να σου γράψω και την απόσταση που θα έχει το gamma match από το εκπέμπον στοιχείο. Αυτή η απόσταση για την συχνότητα των 145Mhz θα είναι 14 χιλιοστά (από κέντρο στοιχείου σε κέντρο). Για να το υπολογίσεις κι εσύ η απόσταση είναι 0.007 του μήκους κύματος. Ήτοι 2/0.007=0.014
Πολλά 73

1 comment:

  1. Καινούριος κι εγώ, μόλις πήρα διακριτικό SW4 NLO, και ψάχνω -ομαι για σχέδια κεραιών. Ενδιαφέρον και το blog, αλλά και η συγκεκριμμένη ανάρτηση. Πέτυχα το site κάποιου Ολλανδού που είχε περασμένα στο excel τους τύπους, και εσύ έβαζες μόνο τη συχνότητα που σ' ενδιέφερε, βγάζοντας όλα τα νούμερα που απαιτούνται. Για του λόγου το αληθές, παραθέττω και τo link: http://www.klompenboer.nl/Techniek/Schema/Antennes/Halve%20golf%20dipool/Halve%20golf%20Dipool.htm

    Το ίδιο και για 3 στοιχείων κατευθυντική: http://www.klompenboer.nl/Techniek/Schema/Antennes/3%20elements_bestanden/3%20elements.htm

    Ελπίζω να συνέβαλα κι εγώ λίγο για τις απορίες του Γιώργου. Τάσος SW4 NLO.

    ReplyDelete

Ονομάζομαι Τάκης Περρέας και αυτό είναι το προσωπικό μου ιστολόγιο, όπου “ιστολόγιο” το Δικτυακό ημερολόγιο!
Εδώ γράφω τις απόψεις μου, τις θέσεις μου, τις μελέτες μου και γενικά ό,τι έχει να κάνει μ' εμένα!
Δεν ζω από το ιστολόγιο, αντίθετα μου αφαιρεί αρκετό χρόνο από την καθημερινότητά μου. Δεν περιμένω να πλουτίσω λοιπόν ούτε από επισκέψεις, ούτε από “κλικ” σε σελίδες!
Με δεδομένη την ανυπαρξία σχολιασμού και ερωτήσεων, επιτρέπω πιά, μόνο σε μέλη να κάνουν σχόλια και ερωτήσεις. Στην περίπτωση που πραγματικά θέλετε να σχολιάσετε ή να ρωτήσετε, στείλτε ένα e-mail για να εγγραφείτε αυτόματα μέλος!
Κάντε όσες τεχνικές ερωτήσεις θέλετε και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλες με τον καλύτερο και επεξηγηματικότερο τρόπο.
Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε, για τον οποίο το ξεκίνησα (άσχετα αν μερικές φορές εγώ ο ίδιος ξεμακραίνω)!