.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Friday, 17 January 2014

Aristarchus CanSat ‏ 2014



Μυτιλήνη 08-01-2014
Έχουμε την τιμή να σας πληροφορήσουμε ότι το 3ο Γενικό Λύκειο Μυτιλήνης έχει επιλεγεί να λάβει μέρος για τρίτη φορά στον Ευρωπαϊκό διαγωνισμού CanSat που διοργανώνεται από τον Ευρωπαϊκό Οργανισμό Διαστήματος (European Space Agency - ESA) της Ευρωπαϊκής Ένωσης (την NASA της Ευρώπης) και συγκεκριμένα την Υπηρεσία ESA Education Office για μαθητές δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, με σκοπό να φτιάξουν το δικό τους μικρό ‘δορυφόρο’ τύπου CanSat (από τις λέξεις Can και Satellite) τον οποίο θα έχουν την ευκαιρία να εκτοξεύσουν με πύραυλο από μια βάση εκτόξευσης πυραύλων στο ερευνητικό κέντρο για τη διαστημική εκπαίδευση ΝΑRΟΜ στη Νορβηγία, μετέχοντας σε όλα τα στάδια της εκτόξευσης.
Η 10μελής ομάδα των μαθητών αλλά και αρκετών άλλων μαθητών που έδειξαν ενδιαφέρον και συνεργάστηκαν μαζί τους, αλλά για διάφορους λόγους δεν μπόρεσαν να πάρουν επίσημα μέρος (Πανελλήνιες κλπ), εργάστηκαν εξαντλητικά και σε βάρος του προσωπικού τους χρόνου ώστε μέσα στον ελάχιστο χρόνο που διέθεταν κατάφεραν να υποβάλουν ένα πλήρες σχέδιο αποστολής στην ESA και να είναι μία από τις ομάδες που επιλέχτηκαν να διαγωνισθούν στα τελικά που θα εκπροσωπήσει επάξια το σχολείο μας, το νησί μας και τη χώρα μας. Η ονομασία που επέλεξαν για την ομάδα οι μαθητές είναι Αρίσταρχος προς τιμήν του Αρίσταρχου του Σάμιου, ο οποίος παρουσίασε το πρώτο γνωστό μοντέλο που τοποθετούσε τον Ήλιο στο κέντρο του γνωστού σύμπαντος με τη Γη που περιστρέφεται γύρω από αυτό. Είχε εντοπίσει σαν «κεντρικό πυρ» τον Ήλιο, και έθεσε τους άλλους πλανήτες στη σωστή σειρά γύρω από τον Ήλιο. Στο έργο του Περί τα μεγέθη και τις αποστάσεις του Ήλιου και της Σελήνης, προσπάθησε να υπολογίσει την απόσταση του Ήλιου από τη μέτρηση της διαμέτρου του Ήλιου, όπως είναι και η δευτερεύουσα αποστολή μας

Έτσι το Σχολείο μας είναι ένα από τα 16 Ευρωπαϊκά σχολεία ανάμεσα στα σχολεία των 18 χωρών-μελών της ESA και τις 4 συνεργαζόμενες με αυτήν χώρες που επελέγησαν για τον τελικό του τρίτου Ευρωπαϊκού διαγωνισμού CanSat. Για πρώτη φορά εφέτος θα μετέχει και δεύτερο Ελληνικό σχολείο το Λύκειο Βιάννου από την Κρήτη.
Ο διαγωνισμός, θα πραγματοποιηθεί από τις 01 έως τις 05 Ιουνίου 2014 στη Διαστημική βάση της NAROM (Norwegian Centre for Space-related Education) στο Νορβηγικό νησί Andenes. Είναι ανοικτός για ομάδες μαθητών Λυκείου (ηλικίας 16+) από τα κράτη μέλη της ESA και τα συνεργαζόμενα κράτη, που συντονίζονται από έναν καθηγητή.
Ο Ευρωπαϊκός Διαγωνισμός CanSat είναι μέρος της πρωτοβουλίας της ESA να εμπνευστούν οι νέοι για να ακολουθήσουν μια σταδιοδρομία στην επιστήμη ή την εφαρμοσμένη μηχανική, με σκοπό την εξασφάλιση της διαθεσιμότητας ενός ιδιαίτερα καταρτισμένου εργατικού δυναμικού στη διαστημική βιομηχανία του μέλλοντος.

Η αποστολή του Αρίσταρχου
Το CanSat θα απαιτηθεί να ολοκληρώσει μια υποχρεωτική, κοινή για όλες τις ομάδες που μετέχουν, αποστολή που περιλαμβάνει την μέτρηση της θερμοκρασίας και της πίεσης κατά τη διάρκεια της πτήσης αλλά και μια επιπλέον αποστολή επιλογής των μαθητών του σχολείου μας. Οι μαθητές μας εφέτος επέλεξαν την καινοτόμο αποστολή του έλεγχο θέσης μέσω GPS και την παρατήρηση του Ήλιου με ένα ρομποτικό μηχανισμό που θα τον εντοπίζει και θα προσανατολίζει προς αυτόν μια κάμερα και ένα φασματοσκόπιο με σκοπό να παρατηρήσουν το φάσμα του Ήλιου και να υπολογίσουν την απόστασή του από τη Γη μαθαίνοντας έτσι τον τρόπο λειτουργίας των αντίστοιχων Δορυφόρων παρατήρησης του Ήλιου και άλλων ουρανίων σωμάτων.
Προηγούμενες Αποστολές
Οι μαθητές του σχολείου μας που μετείχαν στον 1ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό CanSat έφεραν σε πέρας με το καλύτερο τρόπο την αποστολή τους παίρνοντας τον έπαινο καινοτομίας και ομαδικότητας συμπληρώνοντας με τον καλύτερο τρόπο τις γνώσεις και τα μέσα που τους παρέχει το Ελληνικό σχολείο. Η πλειονότητα των μαθητών που μετείχαν πέτυχε σε Πανεπιστημιακές σχολές σχετικές με το αντικείμενο που είχαν στην αποστολή. Η εργασία τους έγινε Πανελλήνια, Πανευρωπαϊκά και Παγκόσμια γνωστή με την συμμετοχή και την διάκριση του σχολείου στον 6ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών, Στον 8ο Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Εκπαιδευτικών και στο 8ο Παγκόσμιο Forum Partners in Learning. Επίσης διακρίθηκε στην Αριστεία και πρωτοπορία στην Εκπαίδευση. Οι μαθητές παρουσίασαν την εργασία τους και τα επιστημονικά τους συμπεράσματα στο 2ο συνέδριο καθηγητών φυσικών μαθημάτων νομού Λέσβου και στο Ανοικτό Πανεπιστήμιο Ακαδημία Πολιτών στη Μυτιλήνη ενώ έδωσαν πολλές συνεντεύξεις σε μέσα ενημέρωσης Πανελλήνιας εμβέλειας αποτελώντας πρότυπο για τους μαθητές του σχολείου μας και άλλων σχολείων αλλά και των νέων γενικότερα. Είναι χαρακτηριστικό ότι στο επίσημο Video της ESA για τον διαγωνισμό http://www.esa.int/SPECIALS/CanSat/SEMIK98OTCG_0. παντού εμφανίζεται να κυματίζει η Ελληνική σημαία καθώς και οι μαθητές του σχολείου μας.
Οι ίδιοι μαθητές έλαβαν το 1ο Ευρωπαϊκό βραβείο για το Icaromenippus CanSat  στην κατηγορία Excelent Research Project στον διαγωνισμό e-skills 2012. Η πρωτοβουλία European e-Skills Week 2012 υπογραμμίζει τη συνεχιζόμενη ζήτηση για τους προχωρημένους χρήστες των ΤΠΕ και των επαγγελματιών για να διαμορφώσει μια ανταγωνιστική και καινοτόμο Ευρώπη. Διοργανώνεται με πρωτοβουλία της Γενικής Διεύθυνσης Επιχειρήσεων και Βιομηχανίας της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, στο πλαίσιο της Στρατηγικής της ΕΕ για τις Ηλεκτρονικές Δεξιότητες. Την υλοποίησή της έχουν αναλάβει η DIGITAL EUROPE και το European Schoolnet, σε συνεργασία με 38 εθνικούς φορείς και εταίρους http://eskills-week.ec.europa.eu/web/guest/e-skills-week-competition.

Οι μαθητές του σχολείου μας που μετείχαν στον 2ο Ευρωπαϊκό Διαγωνισμό χάρις στη άψογη προετοιμασία και την εξαιρετικό τρόπο εκτέλεσης της αποστολής τους πήραν το 2ο Ευρωπαικό βραβείο http://www.youtube.com/watch?v=KVC3aPVMRA8 , http://www.youtube.com/watch?v=m38skdspJAA, http://www.facebook.com/pages/Icaromenippus-3D/186451938100467?sk=wall, , http://icaromenippus3d.wordpress.com/,
http://www.youtube.com/watch?v=x_3QIlM-Tv4, http://www.sch.gr/197-2010-04-14-13-26-49/2362-cansat-2012 Επίσης παρουσίασαν την εργασία τους στο διήμερο σεμινάριο με θέμα «Οι Θετικές Επιστήμες στην Περιβαλλοντική Εκπαίδευση» τηνΠαρασκευή 5 και το Σάββατο 6 Απριλίου 2013. Το σεμινάριο απευθυνόταν σε εκπαιδευτικούς των θετικών επιστημών αλλά και κάθε εκπαιδευτικό Α/βάθμιας & Β/βάθμιας Εκπαίδευσης που ενδιαφέρεται για την Περιβαλλοντική Εκπαίδευση και στο μαθητικό συνέδριο ACSTAC 2013 που τελεί υπό την αιγίδα του Υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων, Πολιτισμού και Αθλητισμού, του CERN (European Organization for Nuclear Research) και του EPS (Εuropean Physical Society)
Στόχοι
Το CanSat προσφέρει μια μοναδική ευκαιρία για τους μαθητές να δοκιμάσουν το πρώτο πραγματικό διαστημικό πρόγραμμά τους. Οι 16 ομάδες που επελέγησαν θα συναρμολογήσουν το μικρό δορυφόρο τους με τις διαστάσεις αλουμινένιου κουτιού σόδας και θα έχουν την ευκαιρία να τον εκτοξεύσουν με έναν πύραυλο τύπου Intruder.
Ο διαγωνισμός θα προσφέρει μια μοναδική εμπειρία με τη διευκόλυνση του διαλόγου και της αλληλεπίδρασης μεταξύ των μαθητών, καθώς επίσης και την ενθάρρυνση του στοιχείου του ανταγωνισμού μεταξύ των ομάδων από πολλές διαφορετικές χώρες.
Θα παράσχει στους μαθητές ένα ευρύ φάσμα ωφελειών. Θα είναι σε θέση να συμμετέχουν σε όλες τις φάσεις ενός πραγματικού διαστημικού προγράμματος, συμπεριλαμβανομένου του σχεδιασμού του CanSat, της ολοκλήρωσης, της δοκιμής, της ανάλυσης στοιχείων και της παρουσίασης των αποτελεσμάτων. Άλλα πρακτικά οφέλη θα περιλάβουν τη συνδυαστική γνώση προγραμματισμού, τεχνικού σχεδίου, ομαδικής εργασίας, ανάλυσης δεδομένων και παρουσίασης των συμπερασμάτων.
Ένας συμπληρωματικός στόχος για το σχολείο μας με την τρίτη συμμετοχή είναι η τεχνογνωσία ώστε να μπορέσει να διοργανώσει και τοπικό διαγωνισμό CanSat, κάτι που προετοιμάζεται και ελπίζουμε να μπορέσουμε σύντομα να ζητήσουμε την έγκριση για τη διεξαγωγή του.
Οργάνωση διαγωνισμου
Ένα εισαγωγικό εργαστήριο για τους καθηγητές των σχολείων που μετέχουν θα διοργανωθεί στις 24 και 25 Ιανουαρίου στο ESTEC, το τεχνικό κέντρο της ευρωπαϊκής διαστημικής αντιπροσωπείας στις Κάτω Χώρες. Με τη βοήθεια των εμπειρογνωμόνων από τη NAROM, θα διδαχτούν τα βασικά βήματα για να κατασκευάσουν το CanSat και να ολοκληρώσουν τους στόχους της αποστολής ώστε να καθοδηγήσουν με επιτυχία τους μαθητές.
Η ESA θα καλύψει το κόστος το εκτόξευσης του ολοκληρωμένου CanSat με έναν πύραυλο που θα εκτοξευτεί από τη βάση πυραύλων Andøya σε ύψος 1 χλμ. Η Andøya, βρίσκεται 2 βαθμούς Βόρεια του αρκτικού κύκλου στο Νορβηγικό νησί Andenes.
Οι ομάδες θα λάβουν την υποστήριξη από τους εμπειρογνώμονες της ESA και της NAROM σε όλη τη διαδικασία ανάπτυξης και θα μετάσχουν σε όλη την διαδικασία της εκτόξευσης συνεργαζόμενοι με τους επιστήμονες και τεχνικούς της ΝΑRΟΜ.
Η ESA αναλαμβάνει να καλύψει τα έξοδα για την διαμονή των 4 μαθητών και του επιβλέποντος καθηγητή από τις 01 έως τις 05 Ιουνίου. Δυστυχώς δεν καλύπτει τα έξοδα ταξιδιού στην Νορβηγία για το σύνολο των παιδιών και της διαμονής των υπόλοιπων 5 μαθητών της ομάδας.
Άλλες διακρίσεις σε Πανελλήνιο αλλά και Ευρωπαϊκό επίπεδο του σχολείου μας

Το 2008 την 1η Πανελλήνια Διάκριση στον 4ο Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Δασκάλων που διοργανώνεται από την Microsoft Hellas με την υποστήριξη του Υπουργείου Παιδείας για για το εκπαιδευτικό παιχνίδι ‘Η δίκη του Γαλιλαίου’ που είναι ένα 3D ηλεκτρονικό Computer Game με θέμα τις διαφορές στη θεωρία κίνησης του Αριστοτέλη του Γαλιλαίου. Οι μαθητές παίζοντας το μαθαίνουν την Φυσική (Μηχανική) της Α΄ Λυκείου.
Το 2008 την 1η Πανευρωπαϊκή διάκριση στον 5ο Πανευρωπαϊκό Διαγωνισμό Πρωτοπόρων Δασκάλων (5th European Innovative Teachers Forum 2008) που έγινε στο Ζάγκρεμπ και διοργανώθηκε από την Microsoft υπό την αιγίδα της UNESCO για την ‘Δίκη του Γαλιλαίου’ (The Trial of Galileo). (http://www.microsoft.com/hellas/press/2008/innovativeteachersforum.mspx).
Τιμητική διάκριση στην εκδήλωση ‘Αριστεία και καινοτομία στην εκπαίδευση’ για το εκπαιδευτικό παιχνίδι ‘Η δίκη του Γαλιλαίου’
Επιλογή του έργου «Η Δίκη του Γαλιλαίου» σαν 1ο στις καλές διδακτικές πρακτικές που επιλέγηκαν  στο πλαίσιο του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης ώστε να  αποτελέσει μέρος του επιμορφωτικού υλικού του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης του Υπουργείου Παιδείας, Δια Βίου Μάθησης και Θρησκευμάτων που θα δοθεί στους καθηγητές Φυσικών Επιστημών. Αναρτήθηκε στις προτεινόμενες καλές διδακτικές πρακτικές που επελέγησαν  στο πλαίσιο του Μείζονος Προγράμματος Επιμόρφωσης σαν ένα από τα προτεινόμενα σενάρια διδασκαλίας για το νέο σχολείοhttp://zeus.pi-schools.gr/epimorfosi/library/kp/index.php?dir=%2F2.%CE%94%CE%B5%CF%85%CF%84%CE%B5%CF%81%CE%BF%CE%B2%CE%AC%CE%B8%CE%BC%CE%B9%CE%B1%2F%CE%A0%CE%9504/%CE%A6%CF%85%CF%83%CE%B9%CE%BA%CE%BF%CE%AF.
Το σχολείο μας με ενέργειες της Διεύθυνσης και των καθηγητών διαθέτει πέντε πακέτα Εκπαιδευτικής Ρομποτικής έτσι ώστε να λειτουργεί σε αυτό πλήρες εργαστήριο εκπαιδευτικής ρομποτικής με πολλές συμμετοχές μαθητών στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό Εκπαιδευτικής Ρομποτικής. Εφέτος το σχολείο μας θα διεξάγει τοπικό διαγωνισμό για την ανάδειξη των ομάδων της περιφέρειας Βορείου Αιγαίου που θα λάβουν μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό.
Πληροφορίες - Υλικό
Σχετικές πληροφορίες για τη φετινή συμμετοχή του Σχολείου μας στο διαγωνισμό CanSat μπορείτε να βρείτε στις ηλεκτρονικές σελίδες:

Μετά τιμής
Ο Διευθυντής
Μ.Ε. Καπιωτάς

Φυσικός, Περιβ. Χαρτογράφος MSc

Για μιά φορά ακόμη, ένα ΜΕΓΑΛΟ ΜΠΡΑΒΟ στα παιδιά!
Καλή επιτυχία!

No comments:

Post a Comment

Ονομάζομαι Τάκης Περρέας και αυτό είναι το προσωπικό μου ιστολόγιο, όπου “ιστολόγιο” το Δικτυακό ημερολόγιο!
Εδώ γράφω τις απόψεις μου, τις θέσεις μου, τις μελέτες μου και γενικά ό,τι έχει να κάνει μ' εμένα!
Δεν ζω από το ιστολόγιο, αντίθετα μου αφαιρεί αρκετό χρόνο από την καθημερινότητά μου. Δεν περιμένω να πλουτίσω λοιπόν ούτε από επισκέψεις, ούτε από “κλικ” σε σελίδες!
Με δεδομένη την ανυπαρξία σχολιασμού και ερωτήσεων, επιτρέπω πιά, μόνο σε μέλη να κάνουν σχόλια και ερωτήσεις. Στην περίπτωση που πραγματικά θέλετε να σχολιάσετε ή να ρωτήσετε, στείλτε ένα e-mail για να εγγραφείτε αυτόματα μέλος!
Κάντε όσες τεχνικές ερωτήσεις θέλετε και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλες με τον καλύτερο και επεξηγηματικότερο τρόπο.
Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε, για τον οποίο το ξεκίνησα (άσχετα αν μερικές φορές εγώ ο ίδιος ξεμακραίνω)!