.

Ο λόγος στασίμων 1:1 ενός κεραιοσυστήματος, δεν συνεπάγεται τον 1:1 λόγο μεταφοράς ισχύος, προς την κεραία!

Monday 17 October 2016

You don't need power when you have... altitude


October 22nd 2016 will see an increase in Summits on the Air activity between Europe and Australasia.
As has been the case for the last few years, a special event is being organised by Andrew VK1AD and Mike 2E0YYY to coincide with the improving radio propagation conditions.
This "S2S" (Summit to Summit) 'all mode' CW, SSB, Data, and even FM, event already has commitments from VK, ZL, G, GM, DL, ON, F and OE stations with other European stations expected to join in the climb to the top of mountains in each region. These "activators" aim to make as many "S2S" contacts as possible with other hams on SOTA summits in Europe and Australasia.
The timing will be from 06:30 UTC for about two hours and is planned to coincide with long path propagation between Europe and "down under." Around the same time, short path communications between Europe and North America is often possible. So if some SOTA activators in North America could listen out from a night time accessible SOTA summit, this activity has the chance to create a World-Wide Summit to Summit event this year.
Most stations will be running low power with simple omni-directional antennas, so this event also aims to show just what can be achieved with limited equipment from a location with a low noise floor.

Πρωϊνό εγερτήριο το Σάββατο 22-10. Ο Andrew VK1AD κι ο Mike 2E0YYY θα προσπαθήσουν να επικοινωνήσουν εκμεταλλευόμενοι το μεταξύ τους Long Path. Ταυτόχρονα σε Short Path είναι δυνατή η επικοινωνία με Βόρεια Αμερική. έτσι πολλοί σταθμοί VK, ZL, G, GM, DL, ON, F and OE, έχουν δηλώσει ότι θα μετάσχουν σε αυτήν την προσπάθεια και δοκιμές. Όσοι πιστοί προσέλθετε λοιπόν! Εγώ θα προσπαθήσω να είμαι ενεργός στα 20m!

No comments:

Post a Comment

Ονομάζομαι Τάκης Περρέας και αυτό είναι το προσωπικό μου ιστολόγιο, όπου “ιστολόγιο” το Δικτυακό ημερολόγιο!
Εδώ γράφω τις απόψεις μου, τις θέσεις μου, τις μελέτες μου και γενικά ό,τι έχει να κάνει μ' εμένα!
Δεν ζω από το ιστολόγιο, αντίθετα μου αφαιρεί αρκετό χρόνο από την καθημερινότητά μου. Δεν περιμένω να πλουτίσω λοιπόν ούτε από επισκέψεις, ούτε από “κλικ” σε σελίδες!
Με δεδομένη την ανυπαρξία σχολιασμού και ερωτήσεων, επιτρέπω πιά, μόνο σε μέλη να κάνουν σχόλια και ερωτήσεις. Στην περίπτωση που πραγματικά θέλετε να σχολιάσετε ή να ρωτήσετε, στείλτε ένα e-mail για να εγγραφείτε αυτόματα μέλος!
Κάντε όσες τεχνικές ερωτήσεις θέλετε και θα προσπαθήσω να απαντήσω σε όλες με τον καλύτερο και επεξηγηματικότερο τρόπο.
Αυτός είναι ο λόγος άλλωστε, για τον οποίο το ξεκίνησα (άσχετα αν μερικές φορές εγώ ο ίδιος ξεμακραίνω)!